عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۲۸۰
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
وزیر ارشاد:
وزیر ارشاد با اشاره به اینکه رئیس جمهور پیگیر برگزار جلسه شورای عالی حج است، از برپایی این جلسه در روزهای آینده خبر داد و گفت: گشایشی در امور زیارتی در راه است.

عقیق: مراسم تودیع ‌و معارفه رؤوسای پیشین و جدید سازمان حج و زیارت امروز در سالن سازمان حج و زیارت بدون حضور رئیس پیشین این سازمان برگزار شد.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از همه رؤوسای سازمان حج و زیارت و  همکاران در استان‌ها ‌‌نمایندگان مجلس که در این مراسم حضور دارند، تشکر می‌کنم.

وی از زحمات سیدصادق حسینی در طول دوره مسؤولیت قدردانی کرد و افزود: امیدواریم خداوند نام او را در بین خادمان زوار ثبت کند. همچنین از آقای سیدعباس حسینی که در مسؤولیت جدید فعالیت خواهند کرد، تقدیر می‌کنم. ایشان بیش از ۲۰ سال در بدنه سازمان حج و زیارت حضور دارند و با تجربه در امور زیارتی می‌توانند نقش مؤثری در این سازمان داشته باشد.

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد تا دغدغه امور زیارتی توسط رئیس جدید برطرف شود و گفت: رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای مطالباتی داشتند. یکی از امور کاهش مدت زمان حج بود که به دلیل زیرساخت هواپیمایی این امکان وجود ندارد. البته با آقای بذرپاش جلسه خواهیم داشت تا آن را حل ‌‌و فصل کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور دستور داد تا جلسه شورای عالی بزودی برگزار شود، گفت: در این جلسه تصمیم‌های خوبی را خواهیم‌گرفت ‌‌و مصوبات خوبی هم داریم که گشایش جدید در حج و زیارت خواهیم داشت.

وی درباره نوسان ارز ‌‌تأثیر آن در امور زیارتی ادامه داد: برای عتبات نگرانی وجود دارد که در ستاد اقتصادی دولت رئیس جمهور تأکید داشت که مشکلات برطرف شود و زیرساخت‌هایی در حال فراهم‌سازی است. نکته بعدی درباره اربعین است که افتخار دولت به شمار می‌رود که با حضور حدود چهار میلیون نفر این مراسم باشکوه برپا شد.

اسماعیلی ادامه داد: راهبری زیارت باید در شورای عالی مثل شورای عالی حج صورت گیرد. شکل و مدیریت عالی کار باید در نهاد بالادستی صورت گیرد که رییس جمهور ابلاغیه‌ای خطاب به من و وزیر کشور صادر کرد تا مشکلات را آسیب‌شناسی کنیم که سیاست‌گذاری آن در شورای عالی حج انجام می‌شود. وظیفه دولت از بین بردن موانع زیارت است و کار زیارت مردمی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در شورای عالی حج و زیارت که بزودی برگزار می‌شود موضوع اربعین هم‌ مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: ارتباط تنگاتنگ ویژه مجموعه حج و زیارت با نمایندگی مقام معظم رهبری در حوزه حج و زیارت باید مورد توجه قرار گیرد و اجازه ندهیم مشکلات در زیارت به مردم منتقل شود. از آقای حسینی می‌خواهم درباره ساختار و وظایف هم شورایی تشکیل دهند و با مشورت و هم‌اندیشی ساختارها بازاندیشی شود.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری تصریح کرد: ما برنامه داریم که در کنار اعزام زائران، اقدام به جذب زائر کنیم و امیدواریم با مشارکت فعالان و کارگزاران این مشکلات برطرف شود. از نمایندگان مجلس هم می‌خواهم در این مسیر ما را یاری کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین