عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۲۴۴
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۷
حجت الاسلام قمی:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مردم این بلاد همه اهل محبت به مادر و تعلق به خانه مادری هستند و این عامل استواری نظام است. در میان مردم کمتر کسی، قصد تعرض به خانه مادری را دارد و اگر باشد در مقابل باورهای این مردم ایستاده است.

گزارش تصویری

عقیق: مراسم اختتامیه اولین سوگواره ملی نوحه‌های فاطمیه با عنوان «خانه مادری» امشب دوشنبه اول اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، وحید یامین‌پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و جمعی از مداحان، پیرغلامان، ستایشگران، نغمه‌پردازان و شاعران در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

فرخوان این کنگره آذرماه اعلام شد. محورهای اصلی این سوگواره شامل «ایران، سرزمین فاطمی»، «فاطمه زهرا (س)، اسوه زن»، «زهرای روشنگر و حیات اجتماعی»، «فاطمه زهرا، شهید شهیدپرور» و «بهترین مادر، بهترین خانواده» است و محورهای بخش ویژه نیز شامل «حاج قاسم سلیمانی، شهید فاطمیه»، «فرهنگ شهادت؛ شهدای شاهچراغ و شهدای امنیت» و «مادر شهید، همسر شهید، دختر شهید» بود.

متعرضان به خانه مادری مقابل باورهای مردم ایستادند

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ابتدای این مراسم اظهارداشت: این نظام و انقلاب دارای ستون‌های محکمی است که آن را حفظ کرده است؛ شاید یکی از مهمترین ستون‌ها این است که مردم این بلاد همه اهل محبت به مادر و تعلق به خانه مادری هستند. این خانه عامل وحدت و یکپارچگی است. در میان مردم کمتر کسی وجود دارد که قصد تعرض به خانه مادری را داشته باشد و اگر باشد می‌داند که در مقابل باورها و غیرت این مردم محکم، ایستاده است.

قمی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این سوگواره و کسانی که قلم به دست می‌گیرند تا نوحه‌سرایی کنند، گفت: این افراد سال‌ها مضامین والا و بلندی با هدف روشنگری و تبیین در قالب نوحه تولید می‌کنند و به صورت هنرمندانه آن اشعار هم در مجالس هیأت اجرا می‌شود که منشأ برکاتی بر زیست بوم فرهنگی کشور است.

جوانان ستون استوار برپایی محافل دینی هستند

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره قطعاً با نگاهی محتوایی و تحول‌گرایانه، مسیر روشن نغمه‌پردازی و مدح دینی را جانی دوباره می‌بخشد و روحی تازه بر پیکره هنر متعالی شعر می‌دهد، اظهارداشت: امروز با وجود همه سختی‌ها و دشمنی‌ها در جنگ ادراکی، ستون استوار برپایی مجالس و محافل انس با قرآن کریم و آل الله، جوانان هستند. آن‌ها سرمایه‌‌ای عظیم و ظرفیت‌های بی‌بدیل انسانی هستند که نیروی محرکه، کارآمد و توانمند ایران عزیزمان و آینده‌سازان وطن هستند.

وی ادامه داد: جوانان در همین کنگره نیز حضور پررنگی داشتند و به چشم خود می‌بینیم که در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ارزشی نقش‌آفرین هستند. بخش اعظم دستاوردهای انقلاب به برکت حضور و فعالیت نسل جوان در تاریخ گران‌بهای کشور بوده است.

جوانان با هیجان وصف‌ناپذیر در مجالس آل‌الله شرکت می‌کنند

سجادی گفت: در جامعه مداحان و برنامه‌های تلویزیونی و رسانه‌ای شاهد حضور پرشور نوجوانان و جوانان هستیم که محبت آل الله در وجودشان نهادینه شده و با انگیزه و اشتیاق و هیجان وصف‌ناپذیر مختص این نسل و این سنین، در برنامه‌ها شرکت می‌کنند و هنرمندانه هر آنچه در توان دارند را به همگان نشان می‌دهند. این ظرفیت بزرگ و این عاشقانه‌های زیبا را که ویژگی فرزندان ماست، باید قدر بدانیم و با برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و نگاهی متحول و هدفمند در راستای آموزش صحیح و نهادینه ساختن اصول دینی و معرفتی و آرمان‌های والای انسانی در نسل‌های آینده گام برداریم.

بیش از هر زمان دیگر نیازمند احیای سبک زندگی فاطمی و علوی هستیم

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه قطعاً بهره گیری از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان و تلمذ از مکتب بزرگان را نباید از یاد برد، تصریح کرد: امروز جامعه، خانواده‌ها و به‌خصوص جوانان به دنبال سبک زندگی سلامت محور هستند و این وظیفه مسئولین و کارشناسان فرهنگی و دینی و مشاورین خانواده است که محورهای سبک زندگی فاطمی و شیعی را که سعادت، آرامش و خوشبختی توأم با عاقبت بخیری را به همراه دارد و زندگی فردی و اجتماعی را مورد توجه قرار داده است تبیین و ترویج کنند.

وی با بیان این اینکه در این دوران، ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند احیای سبک زندگی فاطمی و علوی هستیم، گفت: عشق، علاقه‌مندی به خانواده و فرزندان، ازدواج آگاهانه و آسان، آینده‌نگری، ایثار و پایداری، جنگیدن و ایستادن تا پای جای در راه اعتقاد، عزت، آزادگی، سربلندی، سرافرازی و جاودانگی تمامی آن چیزی است که باید بیاموزیم و به آن عمل کنیم.

سجادی با اشاره به اینکه آمادگی حمایت از جوانان فعال در عرصه نوحه‌پردازی را داریم، خاطرنشان کرد: ما در وزارت ورزش و جوانان، حامی این برنامه‌ها هستیم و معتقدیم استمرار و رشد کمی و کیفی این برنامه‌های فرهنگی هستیم که موجب جریان سازی فرهنگی، توسعه و گسترش آن برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین