عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
حجت‌الاسلام پناهیان؛
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت، زینب کبری سلام‌الله‌علیها را به پا کننده سربازان ظهور و مقدمه‌ساز قیام آخرین منجی عالم بشریت دانست و گفت: برای عظمت ‌زینب کبری سلام‌الله‌علیها همین بس که صیانت از حرم ایشان، ده‌ها میلیون لشکر مقدمه‌ساز ظهور را در منطقه به خط کرد.

عقیق: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌ علیرضا پناهیان، شب گذشته در مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به عظمت ماجرای کربلا، بابیان این‌که بقای دین وابسته به حماسه عظیم عاشورا گردید، اظهار داشت: کار به‌جایی رسید که اسلام در معرض نابودی قرار گرفت، تا این‌که مجاهدت اولیای الهی و در رأس آن شهادت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام موجب شد تا دین باقی بماند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر در ادامه ضمن اشاره به نمونه‌های تاریخی در تحریف ادیان الهی، تحریف دین مسیحیت توسط یهودیان را موردتوجه قرارداد و اذعان داشت: این‌که مسیحیت تحت نفوذ و سیطره یهود قرار دارد، ریشه در تحریف‌های تاریخی مبلغان نفوذی یهودی در میان مسیحیان دارد.

وی بابیان این‌که یهودیان در تحریف دین مسیحیت عملیات مختلفی چون؛ کتمان کلام‌الله، تغییر معانی آنچه نتوانستند پنهان کنند، نسبت دروغ به دین و جابجایی رهبران دینی را در پیش گرفتند، اظهار داشت: بعد از رحلت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله نیز دشمنان اسلام تلاش کردند تا بانفوذ در میان رهبران دینی، در کنار جعل حدیث، دست به تحریف معنایی احادیث پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله بزنند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت، حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را نخستین جهادگر مقابله با تحریف دین توصیف کرد و ابراز داشت: امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در مقابل تحریف دین استوار و مقاوم ایستاد و دست به شمشیر شد؛ به گونه‌ای که منحرفین تا صدها سال امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام را بالای منابر لعن می‌کردند.

پناهیان با تأکید بر این‌که اگر ایثارهای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در خلق نهضت عاشورا نمی‌بود، حجم عظیم حرکت تحریفی دین ادامه می‌یافت، خاطرنشان ساخت: اگر شهادت امام حسین علیه‌السلام دین را حفظ نمی‌کرد، یاد و نامی از دین و حضرت زهرا، امام علی و امام حسن علیهم‌السلام باقی نمی‌ماند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که همه امیدهای تاریخ انبیا و تاریخ ختم المرسلین به زینب کبری سلام‌الله‌علیه وابسته بود و دین به وجود نازنین عقیله بنی‌هاشم مدیون است، اظهار داشت: زینب کبری سلام‌الله‌علیها در منطقه شام که شنیع‌ترین احادیث دروغ منتسب به رسول‌الله(ص) بازتولید می‌شد و اهانت‌های فراوانی به اهل‌بیت علیهم‌السلام صورت می‌گرفت، شجاعانه در مقابل تحریف دین ایستادند و از گذشته اسلام راستین صیانت نمودند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر حفظ آینده اسلام با صیانت از جان امام سجاد علیه‌السلام را اراده‌ای الهی و از دیگر رسالت‌های زینب کبری سلام‌الله‌علیها توصیف کرد و اذعان داشت: برای عظمت ز‌ینب کبری سلام‌الله‌علیها همین بس که صیانت از حرم ایشان، ده ها میلیون لشکر مقدمه‌ساز ظهور را در منطقه به خط کرد.

وی زینب کبری سلام‌الله‌علیها را به پا کننده سربازان ظهور و مقدمه‌ساز قیام آخرین منجی عالم بشریت دانست و یادآور شد: درزمانی که دشمن تصور می‌کرد، اسارت عاشورائیان، حقارت اولاد علی علیه‌السلام را در پی خواهد داشت؛ زینب کبری سلام‌الله‌علیها با نهیب در مقابل اهانت به فرزندان اهل‌بیت علیهم‌السلام عزت‌آفرینی نمودند، به‌گونه‌ای که بعد از هیبت صدای رسای زینب کبری سلام‌الله‌علیها کسی جرئت اهانت به فرزندان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را نیافت.

پناهیان در بخش پایانی سخنان خود زینب کبری سلام‌الله‌علیها را زینت پدر و تجلی شجاعت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام دانست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین