عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
یکی از موفق ترین و جذّاب‌ترین قالب‌های ترویج محتوای مفید، بیان سرگذشت بزرگان و شخصیت‌هایی است که در زمان خود منشأ اثرات و خدمات ارزنده بوده و آثار اقدامات ایشان در زمان خود محصور نمانده است.

عقیق: کتاب «خاطرات شیخ القراء؛ ابوالعینین شعیشع» از سوی شورای عالی قرآن منتشر شد.مؤلف این کتاب عبدالحفیظ سعد و ترجمه و تحقیق توسط سیدامین میرزایی انجام شده است.

مخاطبان این کتاب قاریان، حافظان و عموم قرآن دوستان هستند که با هدف شناساندن سیره قاریان بزرگ به تازگی منتشر شد.

یکی از موفّق ترین و جذّاب‌ترین قالب‌های ترویج محتوای مفید، بیان سرگذشت بزرگان و شخصیت‌هایی است که در زمان خود منشأ اثرات و خدمات ارزنده بوده و آثار اقدامات ایشان در زمان خود محصور نمانده و آیندگان نیز از شعاع تابناک آنان بهره‌مند می‌شوند.

قرآن کریم از این شیوه و روش راهبردی در جای‌جای سوره‌های مبارک خود استفاده کرده است؛ آنجا که یاد کردی از انبیا عظام علیهم‌السلام و اولیا مؤمن و صالح در طول قرون گذشته می‌فرماید و هدف اصلی از بیان این سرگذشت‌ها را عبرت‌گیری، تفکّر، تذکّر و پندآموزی می‌داند:

فاقصص القصص لعلّهم یتفکّرون (اعراف: ۱۷۶)؛ هذه الحقّ و مو عظه و ذکری للمﺆمنین (هود: ۱۲۰) لقد کان فی قصصهم عبرة لاولی الالباب (یوسف: ۱۱۱)

اثر حاضر ترجمه و تحقیقی از زندگانی قاری شهیر فنّان مصری، جناب شیخ مرحوم ابوالعینین شعیشع، در منابع معتبر است، که بعد از کتاب: «زندگانی شیخ مصطفی اسماعیلی در سایه قرآن کریم»، دومین تألیف شورای عالی قرآن در زمینه ارائه بخشی از تاریخ پرافتخار مصر در موضوع «نغمه الهی تلاوت قرآن» است.

این مجموعه که توسط نویسنده و پژوهشگر سیدامین میرزایی به ثمر نشسته است، اینک با هدف معرفی قلّه ها و الگوهای برتر در تلاوت قرآن کریم و در راستای ارتقا بخشی به هندسه و منظومه هنر مقدّس تلاوت، به استادان، قاریان و حافظان قرآن کریم تقدیم شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین