عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷
پای درس آقا|
حضرت آقا می‌فرمایند: فرقی که این ملت و انقلابش با بسیاری از ملت‌هایی که انقلاب کرده‌اند داشت، این است که این ملت خود را به جای محکمی متصل کرد، «فقد استمسک بالعروة الوثقی».

عقیق: ورود امام خمینی (ره) به وطن پس از ۱۵ سال مبارزه و پیروزی انقلاب اسلامی، عظیم‌ترین واقعه طول تاریخ معاصر ایران است. انقلاب ایران تحولی عظیم برای بشر و جهان بشری است که در ادامه سخنان رهبری در این باره را می‌خوانید.

خظ انقلاب انحراف پیدا نکرده است و ادامه دارد

انقلاب اسلامی یک استثناء است. انقلاب اسلامی حرکتی بود که با اهداف مشخصی ولو آن اهداف که مشخص هم بود، در یک جاهائی کلی بود، به تدریج خرد شد، روشن شد، مصادیقش معلوم شد، اما اهداف، اهداف روشنی بود به وجود آمد. هدف اسلام‌خواهی، هدف استکبارستیزی، هدف حفظ استقلال کشور، هدف کرامت‌بخشی به انسان، هدف دفاع از مظلوم، هدف پیشرفت و اعتلای علمی و فنی و اقتصادی کشور، اینها اهداف انقلاب بوده. انسان وقتی در فرمایشات امام (رضوان اللَّه علیه) و در اسناد اصلی انقلاب اینها را نگاه می‌کند، می‌بیند که همه‌ اینها در متون اسلامی هم ریشه دارد. مردمی بودن، متکی به ایمان مردم، عقاید مردم و انگیزه‌های مردمی و عواطف مردمی، جزو پایه‌های اصلی انقلاب است. این خط ادامه پیدا کرده، این خط انحراف پیدا نکرده، این خط زاویه نخورده.

 ملت ایران «ربّنا اللَّه» را گفت، پایش ایستاد

این ثبات انقلاب و استقرار انقلاب که ما می‌گوئیم، یعنی این. ما یک حرفی را زده‌ایم: «انّ الّذین قالوا ربّنا اللَّه ثمّ استقاموا». ملت ایران «ربّنا اللَّه» را گفت، پایش ایستاد. این ایستادن پای این سخن، از نسلی به نسل دیگر منتقل شد. امروز شما جوان‌هایی که این بیانات پرنشاط و شاداب و صادقانه و پرتپش را اینجا مطرح کردید، احتمالاً هیچکدامتان در آغاز انقلاب در این دنیا نبودید، دوره‌ی انقلاب را ندیدید، دوره‌ جنگ را ندیدید، زمان امام را درک نکردید، اما خط، همان خط است، راه، همان راه است، هدف، همان هدف‌هاست، مطالبی که گفته می‌شود، درست همان مطالبی است که آن روز اگر می‌خواستیم بگوئیم، می‌گفتیم.

من هفته‌ای یک بار دانشگاه تهران می‌آمدم و آنجا با دانشجوها جلسه داشتیم و نماز می‌خواندیم، بعد از نماز هم پاسخ به سؤالات و سخنرانی بود که مدت‌ها ادامه داشت. همان حرف‌هایی که آن وقت ما آنجا می‌گفتیم و دانشجوها می‌گفتند، همان حرف‌هاست، البته امروز پخته‌تر است، سنجیده‌تر است، کارشناسانه‌تر است. احساسات به همان اندازه وجود دارد، اما در مطالبی که امروز توی محیط دانشجوئی گفته می‌شود، عقلانیت، بیشتر از آن زمان است، این خیلی باارزش است. (۱۳۹۰/۰۵/۱۹)

یدالله مع‌الجماعة

انقلاب اسلامی، خیلی ریشه‌‌دار است، خیلی قوی است، خیلی ارکان مستحکمی دارد، و خدای متعال هم پشتیبان ماست، همین طور که من بارها از قول امام (رضوان اللَّه علیه) نقل کرده‌‌ام که فرمودند: من از اولی که وارد این قضیه شدیم، دیدم یا احساس کردم یک دست قدرتی دارد کارها را پیش می‌برد. حقیقتاً همین جور است، و این را ایشان به من فرمودند. انسان این دست قدرت الهی را می‌‌بیند. البته این دست قدرت الهی، قوم و خویشی‌ با ما ندارد  «من کان للَّه کان اللَّه له»، «إن تنصروا اللَّه ینصرکم»، «و لینصرنّ اللَّه من ینصره» باید در خدمت این راه باشیم، خالصانه، آنچه که داریم، بیاوریم میدان و برای این راه تقدیم کنیم، تلاشمان و کارمان را برای این راه تقدیم کنیم. خدای متعال هم تفضل خواهد کرد، لطف خواهد کرد، امروز هم همین کار شده و خدای متعال تفضل کرده و سنگ دشمن به سوی خودش برگشته، تیرش کمانه کرده به طرف خودش، و نتوانستند از توطئه‌‌ای که کردند، طرفی ببندند.(۱۳۸۸/۰۷/۰۲)

فرق ایران با دیگر کشورهای انقلابی در چیست

فرقی که این ملت و انقلابش با بسیاری از ملت‌هائی که انقلاب کرده‌اند داشت، این است که این ملت خود را به جای محکمی متصل کرد، «فقد استمسک بالعروة الوثقی». عروه‌ی وثقی یعنی شما بخواهید از روی یک پرتگاهی عبور کنید، از یک لبه‌ی باریکی بخواهید عبور کنید، یک ریسمان محکمی باشد، دستتان را بگیرید. وقتی دستتان را گرفتید، خاطرتان جمع است که دیگر پرتاب نمی‌شوید. این عروه‌ی وثقی است. «فمن یکفر بالطاغوت و یؤمن باللَّه فقد استمسک بالعروة الوثقی»، کفر به طاغوت، ایمان به خدا. ملت ما این را داشت، لذا از این گذرگاه عبور کرد، دغدغه‌ای برایش به وجود نیامد و همین موجب شد که این حرکت عظیم در بین مردم بماند.(۱۳۸۶/۱۱/۲۸)


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین