عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۱۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
فیلم|
طاهره روئین‌نژاد همسر مداح روشندل کشورمان مرحوم حسین محمدی که به عنوان تنها عصاکش زن مداحان روشندل شناخته می‌شد، دارفانی را وداع گفت.

عقیق:طاهره روئین‌نژاد همسر مداح روشندل کشورمان مرحوم حسین محمدی که به عنوان تنها عصاکش زن مداحان روشندل شناخته می‌شد، در ایام ماه رجب دارفانی را وداع گفت.

این مرحومه همسر مرحوم حاج حسین محمدی مداح روشندل کشورمان بود که سال‌ها همراه این مداح بود و ایشان را به مجالس آل‌الله می‌رساند. او همواره می‌گفت: زندگی ما با مبالغ اندک روضه‌های می‌گذشت و بسیار هم برکت داشت و با همان پول کربلا و مکه رفتیم و دختر و پسر خود را به خانه بخت فرستادیم.

این مرحومه در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه تاکنون مدرسه نرفته و سواد نیاموخته است می‌گفت: روزی همسرم به من گفت این کاغذ را بگیر و شعر را بخوان. من سواد نداشتم اما نگاهی به کاغذ انداختم و دیدم می‌توانم بخوانم. شعر را با چند غلط خواندم و خودش ایرادم را برطرف کرد. این به برکت امام حسین (ع) رقم خورد.

مرحوم حسین محمدی سال ۸۹ براثر سکته مغزی دارفانی را وداع گفت که مرحوم روئین‌نژاد در حفظ دادن شعر به همسرش کمک می‌کرد. او اشعار مرحوم عارف یکدل، فوادکرمانی، صغیر اصفهانی و ... را برای حاج حسین می‌خواند و تکرار می‌کرد تا او حفظ شود و در مجلس آل‌الله بخواند. او سال‌ها به عنوان راننده هم همراه همسر مداح خود بود و او را به مجالس روضه می‌رساند.

فیلمی از خاطره گویی مرحومه روئین‌نژاد از مراسم خواستگاری مرحوم حاج حسین حسین محمدی را اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 41

مجلس ختم آن مرحومه فردا جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ از ساعت ۱۴.۳۰ تا ۱۶ در مسجد جامع حضرت قاسم بن الحسن علیه‌السلام، واقع در بزرگراه شهید محلاتی، تقاطع بزرگراه امام علی علیه‌السلام برگزار می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین