عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۹۹۱
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹
تصاویر|
با موافقت مسؤولان حرم امامین جوادین علیهم‌السلام در کاظمین، احداث صحن امام صادق علیه‌السلام با مساحت ۹ هزار و ۸۵۰ مترمربع به منظور توسعه فضای زیارتی این آستان بزودی آغاز می‌شود.

عقیق: حرم امامین جوادین علیهم‌السلام در کاظمین در سال‌ها اخیر با ساخت چندین صحن و رواق توسعه پیدا کرده است. با این وجود، با توجه به جایگاه این حرم مطهر و آمادگی به منظور تشرف میلیونی زائران به ویژه در ایام مناسبتی، روند توسعه حرم امامین جوادین علیهم‌السلام ادامه دارد.

بر همین اساس، مسؤولان عتبه کاظمیه در نظر دارند که صحن جدیدی با عنوان صحن «امام صادق (ع)» برای توسعه حرم کاظمین احداث کنند. در سال میلادی جدید مسؤولان این آستان پس از بررسی وضعیت و جایگاه حرم، با احداث صحن جدید موافقت کردند.

صحن امام صادق (ع) با مساحت ۹ هزار و ۸۵۰ مترمربع طراحی شده و به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه حرم امامین جوادین علیهم‌السلام به شمار می‌روند که روند طراحی آن به پایان رسید و مسؤولان حرم کاظمین نیز با اجرای این طرح موافقت کردند.

صحن امام باقر علیه‌السلام با مساحتی بالغ بر ۶ هزار مترمربع در طبقه زیرین صحن شهید باقر صدر به همت ایرانیان و زیر نظر ستاد بازسازی عتبات در حال ساخت است.

در ادامه تصاویری از طرح‌های احداث صحن امام صادق علیه‌السلام در حرم امامین جوادین علیهم السلام را مشاهده می‌کنید:


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین