عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۱
مستند عقیق از دیدار سالیانه مداحان با رهبر انقلاب:
فروردین ماه سال ۱۳۶۲ ؛ خیابان پاستور ؛ دفتر ریاست جمهوری؛ جمعی به دیدار رییس جمهور آمده اند که شاید خبری شدنش برای جامعه آن هم در میانه روزهای نبرد کمی عجیب به نظر می رسید.

عقیق: فروردین ماه سال ۱۳۶۲ ؛ خیابان پاستور ؛ دفتر ریاست جمهوری؛ جمعی به دیدار رییس جمهور آمده اند که شاید خبری شدنش برای جامعه آن هم در میانه روزهای نبرد کمی عجیب به نظر می رسید.
فردای دیدار، تیتر روزنامه ها این بود: دیدار جمعی از مداحان تهران و قم با رییس جمهور!

اما چی کسی پیشنهاد برگزاری این دیدار را داد؟

حسین شمسایی که آن روزها مسئول دفتر رییس جمهور وقت بود ، پایه گذار دیداری شد که سال اول آن در روز عید غدیر ، و پس از آن در سالروز میلاد حضرت زهرا (س) تبدیل به وعده هر ساله مداحان با آیت الله خامنه ای شد.

تعداد بازدید : 210

دیداری که پس از دوران ریاست جمهوری و آغاز رهبری ایشان تا امروز ادامه یافته.

اما اهمیت این دیدار برای شخص اول کشور چقدر است که هر سال چند ساعتی را به صورت ویژه به آن اختصاص می دهد؟
مروری بر سخنان رهبر انقلاب در این دیدار اهمیت آن را روشن تر می کند.

ایشان مدح اهل بیت را در جایگاه یک رسانه قدرتمند توصیف می کنند. نقش و جایگاه شعر پر محتوا، نوآوری در عین وفادار بودن به سنت های گذشته، سکولار نبودن هیئت، نقش آفرینی در مسائل روز کشور و انقلاب و از همه مهم تر نقش تبیین و روشنگری توسط هیئت ها از اصلی ترین تاکیدات رهبرانقلاب در این دیدارهای سالیانه است.

در همه این سال ها از پیرغلامان و موی سفیدکردگان تا جوانان و تازه نفس های این عرصه پشت تریبون حسینیه امام خمینی(ره) مداحی کرده اند.

نام هایی که بعضی از آن ها دیگر در میان ما نیستند.

حالا این دیدار در آستانه چهل سالگی است، اما سوال اینجاست میهمانان این دیدار چقدر در عمل به توصیه های میزبان موفق بوده اند؟


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین