عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۸۷۰
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
سه شنبه ۲۰ دی ماه صورت می‌پذیرد؛
مراسم اختتامیه دهمین کنگره سراسری شعر فاطمی «هجده سال نوری» سه‌شنبه ۲۰ دی ماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

عقیق: مجمع شاعران اهل بیت (ع) فراخوان دهمین کنگره سراسری شعر فاطمی «هجده سال نوری» را در بخش‌های شعر فارسی (کلاسیک و آزاد)، شعر عربی (فصیح و محلی) و شعر آذری آبان‌ماه اعلام کرد تا شاعران آثار خود را در موضوعات این کنگره ارسال کنند.

این کنگره در بخش اصلی شامل شعر فاطمی شامل: مدح، مرثیه، فضائل، مناقب، زندگانی و ابعاد وجودی حضرت زهرا (س) بود و  موضوع ویژه در شعر فارسی نیز سرایش شعری در قالب تضمین غزل مرحوم استاد سید رضا مؤید در نظر گرفته شده بود.

علاقه‌مندان تا ۲۰ آذرماه ۱۴۰۱ فرصت داشتند تا آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند. در نهایت بعد از بررسی هیأت داوران بناست سه‌شنبه ۲۰ دی‌ماه آئین اختتامیه این کنگره برگزار شود.

مراسم اختتامیه این کنگره بناست با حضور احد ده بزرگی، ولی‌الله کلامی زنجانی، سید رضا جعفری، جواد حیدری، سید حمیدرضا برقعی و با اجرای سید محمدجواد شرافت برگزار شود. در این مراسم احمد واعظی نیز مداحی خواهد کرد. این مراسم از ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۲۰ دی ماه در سالن سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه ، نرسیده به حافظ برگزار می‌شود.

دبیرخانه این کنگره، برای این دوره در بخش شعر فارسی به شاعران برگزیده در هر بخش ۸۰ میلیون ریال و شاعران تقدیری ۵۰ میلیون ریال به همراه تندیس کنگره و لوح تقدیر اهدا خواهد کرد. در بخش شعر آذری به شاعران برگزیده در هر بخش ۵۰ میلیون ریال و شاعران تقدیری ۳۰ میلیون ریال به همراه تندیس کنگره و لوح تقدیر اهدا می‌‌کند. در بخش شعر عربی ۴ جایزه ۳۰ میلیون ریالی و ۴ جایزه ۱۵ میلیون ریالی به همراه تندیس و لوح تقدیر اهدا می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین