عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۸۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
معاون رویداد سازمان هیئت و تشکل‌های دینی گفت: اولین رویداد ایده‌پردازی هیئت با هدف ایجاد فرصتی برای نقش‌آفرینی مؤثر هیئت‌ها، تشکل‌های دینی و ظرفیت‌های مردمی در حل مسائل اجتماعی کشور برگزار شد.

عقیق: رضا کریمی معاون رویداد سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با اشاره به برگزاری اولین رویداد ایده‌پردازی هیأت (رویداد راه) در استان تهران اظهار داشت: اولین رویداد ایده‌پردازی هیأت توسط سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران فراخوانش تا ۳۰ آذرماه اعلام شد که بعد از وصول ۱۵۰ ایده از هیأت‌های سراسر استان تهران، مرحله راهبری و داوری نهایی آن از ۱۴ دی‌ماه در تکیه نیاوران آغاز شد.

وصول ۱۵۰ ایده هیأتی برای رفع مشکلات مردم

وی با اشاره به اینکه هدف راه‌اندازی این رویداد، ایجاد فرصتی برای نقش‌آفرینی مؤثر هیأت‌ها، تشکل‌های دینی و ظرفیت‌های مردمی در حل مسائل اجتماعی کشور بود، گفت: این رویداد در اوایل آذرماه سال جاری با انتشار فراخوانی از تمامی علاقه‌مندان خواست تا پایان آذرماه ایده‌های خود را با توسعه معنایی کلیدواژه «خانه مادری» در قالب سه محور موضوعی تقویت انسجام اجتماعی، تقویت محافل خانگی با محوریت بانوان و میدان‌داری اجتماعی بانوان به دبیرخانه رویداد ارسال کنند که در مجموع ۱۵۰ ایده به دبیرخانه رسید. بعد از داوری اولیه ۲۵ ایده به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

کریمی گفت: به مدت دو روز این ایده‌ها توسط منتورها (راهنمایان) بررسی و چکش‌کاری شد و بناست در روز جمعه ۱۶ دی‌ماه داوری‌های این رویداد توسط آقای علی حیاتی، خانم دکتر جعفری، حجت‌الاسلام زهرایی و دکتر سید رضا کاظمی انجام شود.

یک میلیارد تومان بودجه برای حمایت از ایده‌ها در مرحله اجرا

معاون رویداد سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با اشاره به اینکه هر ایده توسط یک مسئول و دو نفر از نخبگان اتاق فکر هیأت‌ مربوطه در این رویداد ارائه می‌شود، گفت: در نهایت بنا داریم با نظر داوران ۸ ایده برتر را انتخاب کنیم که به هرکدام ۵۰ میلیون تومان وام اهدا می‌شود و هر ۲۴ نفر برگزیده نیز به صورت رایگان راهی مشهد خواهند شد. برای این ۲۵ ایده راه‌یافته به مرحله نهایی نیز فضایی برای کار در نظر گرفته می‌شود و یکسال نیز آموزش و مشاوره رایگان دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه این رویداد جمعه ۱۶ دی‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در تکیه نیاوران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در مجموع یک میلیارد تومان بودجه برای حمایت از تمامی این رویدادها در مرحله اجرا درنظر گرفته شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین