عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۸۵۵
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
شهید مدافع حرم جواد جهانی سال‌ها در عرصه فرهنگ قلم زده بود. وقتی بحث مدافعان حرم پیش آمد، وصیت کرد اگر شهید شد،‌ پیکرش را در پارک دفن کنند تا مزارش مکانی فرهنگی برای حضور جوانان باشد.

عقیق: شهید مدافع حرم جواد جهانی مدت‌های مدیدی را در بخش فرهنگی روزنامه خراسان قلم زده بود. او در ماه‌هایی که در سوریه به عنوان مدافع حرم حضور داشت، از روزنامه حقوقی نمی‌گرفت. حتی با هزینه شخصی‌اش هم به سوریه می‌رفت.

البته او هتلی به نام «هتل جواد» هم داشت که از آن رزق و روزی‌اش را از امام رضا (ع) می‌گرفت! چون اهل مشهد بود، وقتی می‌دید زائر امام رضایی (ع) به مشکلی گرفتار شده است، با خوشرویی به منزل ۴۰ متری‌اش ـ به خانه‌اش، هتل جواد می‌گفت ـ دعوت می‌کرد و از آن‌ها پذیرایی می‌کرد. 

از شهید زنده تا شریک جهادم و مسافر بهشت

کلاً آقا جواد پیش از اینکه شهید شود، رفتار شهدایی داشت. این را مریم خلقی همسرش تعریف می‌کرد: یک روز اتفاقی همسرم، اسمی که با آن نامش را با عنوان «شهید زنده» روی تلفن همراهم ذخیره کرده بودم،‌ دید. جا خورد و پرسید چرا به این اسم ذخیره کردی؟ به او گفتم: آن قدر جوانمردی و اخلاق در شما می‌بینم و عشق شهادت داری که برای من شهید زنده‌ای!

تا اینکه وقتی برای آخرین بار خواست اعزام شود،  آقا جواد قبل از رفتنش برای آخرین‌بار همسرش را صدا زد و گفت: شماره‌ام را بگیر. وقتی مریم خلقی این کار را کرد، دید شماره او با عنوان «شریک جهادم و مسافر بهشت» ذخیره شده است. آقا جواد بعد خطاب به همسرش گفت: از اول زندگی شریک هم بوده‌ایم و تا آخر خواهیم بود و فکر نکنی دوری از شما برایم آسان است اما من با ارزش‌ترین دارایی‌ام را به خدا می‌سپارم و می‌روم.

 با شَم خبرنگاری برای خودش قبر اختصاصی جور کرد!

آقا جواد بعد از شهادتش هم دست از سوژه خبری برنداشت و محل مزارش را پارک خورشید شهر مقدس مشهد انتخاب کرد. چون یک بار که به این پارک رفته بود، دیده بود که تعداد زیادی افراد بدحجاب در پارک هستند و صدای موسیقی هم خیلی زیاد است. او که نتوانسته بود در آن فضا بماند، محل را ترک کرد. بعدها که پیکر شهدای غواص را در هاشمیه مشهد تشییع کردند، وقتی فهمید در این پارک دفن نمی‌شوند، وصیت کرد وقتی شهید شد،‌ پیکرش را در این پارک دفن کنند تا با حضور مزار شهدا فضای فرهنگی پارک هم تحت شعاع قرار گیرد. 

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

شهید مدافع حرم جواد جهانی در هفتم دی‌ماه سال ۱۳۶۰ در مشهد مقدس به دنیا آمد. او مسؤول اطلاعات تیپ یک لشکر فاطمیون بود که در ۲۰ آبان‌ماه سال ۱۳۹۵ حین خنثی­‌سازی تله‌های انفجاری گروه تروریستی داعش در حومه حلب به همراه «حسین حریری» و «محمدحسین بشیری» آسمانی شد. او دارای کمربند مشکی رشته رزمی کاراته نیز بود. از این شهید ۲ فرزند به نام‌های فاطمه و علی به یادگار مانده است.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین