عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۸۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
فرزند آیت‌الله مصباح یزدی:
فرزند آیت‌الله مصباح یزدی در کنگره استاد فکر گفت:‌ بزرگداشت علما به عنوان یک شخص جایگاه بلندی ندارد اما اهمیت آن برای بزرگداشت علم و عبودیت است.

عقیق: دومین کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه مصباح‌یزدی با عنوان استاد فکر با حضور ریاست جمهور و مسئولان کشوری و لشگری در سالن اجلاس سران آغاز شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام علی مصباح‌یزدی فرزند علامه محمدتقی مصباح یزدی طی سخنانی کوتاه ضمن خیر مقدم به حاضران اظهار داشت: امروز برای بزرگداشت و پاسداشت مقام دین، علم، معنویت و بصیرت با یاد علامه مصباح گرد هم آمده‌ایم تا با خدا و ولیعصر (عج) برای ادامه راه نورانی اولیاء و انبیاء تجدید پیمان کنیم و برای ادامه راه ولایت که یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های آیت‌الله مصباح پیروی عالمانه و عاشقانه از ولایت بود هم‌پیمان شویم.

 

دیدار خانواده مرحوم آیت‌الله مصباح با رهبر معظم انقلاب

وی با اشاره به اینکه کنگره امسال به تبعیت از بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند آیت‌الله مصباح استاد فکر بودند به این نام نامیده شده است،‌گفت: بنا داریم در این کنگره با استفاده از بزرگان فکر و اندیشه و آشنایان با تفکر استاد، تا اندازه‌ای بعضی از ابعاد این فرمایش مقام معظم رهبری را واکاوی کنیم و از تحقیقات و نظرات اساتید بهره ببریم.

فرزند آیت‌الله مصباح در پایان سخنان خود گفت:‌ بزرگداشت علما به عنوان یک شخص جایگاه بلندی ندارد اما اهمیت آن برای بزرگداشت علم و عبودیت است. اگر در این جمع‌ها به سمت شناخت و حرکت به سوی خداوند برویم، ارزش والایی خواهد داشت.

در ادامه پروفسور محمد لگنهاوزن بنیانگذار انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه تگزاس و عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) سخنران بعدی این مراسم بود که به زبان انگلیسی در خصوص علامه مصباح یزدی سخنرانی کرد. متأسفانه این سخنان برای حاضران در مراسم ترجمه نشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین