عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۷۲۴
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
حجت‌الاسلام‌ بندانی نیشابوری؛
سخنران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) گفت: اساس هر بدی در جهان اسلام از آتش زدن درب خانه فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و اهانت به این بانو آغاز شده است.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین بندانی نیشابوری، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، با بیان این که حسب احادیث و نقل‌های تاریخی ۱۱ قول نسبت به تاریخ شهادت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها ذکر شده است، اظهار داشت: فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها با ورود در وادی تبلیغ و روشنگری در مقابل سقیفه که اساس هر خیر، خوبی، عدل و صلاح را نشانه گرفته بود، ایستادگی کردند.

وی در ادامه ضمن اشاره به القاب فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، زهد، تقوا و عبادت زهرای مرضیه را موردتوجه قرار داد و ابراز داشت: فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در دفاع از ولایت و امامت از هیچ تلاشی دریغ نکردند و به معنای واقعی کلمه در دفاع از امامت صدیقه بودند.

سخنران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت در اشاره به موضوع غصب فدک، اظهار داشت: بر اساس مبانی قرآنی هرجایی که بدون لشکرکشی و خونریزی به تصرف اسلام درآید، از آن پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله است که از آن به فیء یاد می‌شود.

وی در ادامه تبیینی از فرازهای دفاع حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها از ولایت الله  ارائه و با بیان این که بیعت مردم با امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در غدیر ۳ روز طول کشید، اظهار داشت: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در مسجد خطبه‌های قرایی را در دفاع از ولایت قرائت نمودند.

بندانی نیشابوری تصریح کرد: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، به منتهاالیه محبت از ولایت دفاع کردند؛ به‌گونه‌ای که دفاع ایشان از جایگاه والای ولایت، حتی بعد از شهادتشان با وصیت بر مخفی بودن تشییع و قبر تا گستره تاریخ بشر ادامه و تجلی یافت.

وی با تأکید بر این که عظمت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها آن‌قدر بالاست که جز حجت خدا کسی لیاقت زیارت ایشان را ندارد، اظهار داشت: در روایتی از اهل‌بیت علیهم‌السلام آمده است؛ اگر جن و انس در تشییع جنازه فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها شرکت می‌کردند، خداوند متعال همه گناهان ایشان را می‌آمرزید.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با اشاره به این که زمانی که فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها وارد مجلس رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله می‌شدند، ایشان به استقبال زهرای مرضیه(س) می‌شتافتند، اظهار داشت: پیامبر اعظم بعد از اوقات نماز بارها رو به خانه فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، می‌فرمودند؛ السَّلامُ عَلَيْكُمْ يا أهلَ بَيْتِ النُّبُوَّةِ.

بندانی نیشابوری با بیان این که نزول آیه تطهیر به حدیث کسا است و حدیث کسا نیز در کتب فریقین بیشتر از ۴۰۰ سند دارد، اظهار داشت: خداوند متعال در معرفی اهل کسا از صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها شروع می کنند و به جبرئیل امین می‌فرمایند؛ «هم فاطمه و أبوها و بعلها و بنوها». این مهم نشان‌دهنده جایگاه باعظمت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در محضر ذات اقدس الهی است.

وی در ادامه ضمن اشاره به روایتی با بیان این که اگر کسی نخواهد که بداند چه ظلمی به اهل‌بیت علیهم‌السلام شده است، در ظلم به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) شریک است؛ چرا که اساس هر بدی در جهان اسلام از آتش پشت آن درب و اهانت به فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها آغاز شده است.

بندانی نیشابوری در پایان سخنان خود با تأکید بر این که نام فاطمه سلام الله علیها در میان تمام اهل‌بیت علیهم‌السلام از جایگاه والایی برخوردار است، اظهار داشت: ذکر تسبیحات فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها بعد نماز از بهترین و والاترین اذکار الهی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین