عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
حجت‌الاسلام‌ حسینی قمی عنوان کرد؛
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن تبیین عرصه های مبارزاتی صدیقه طاهره سلام الله علیها بر اهمیت توجه به سبک زندگی فاطمی تاکید کرد و ابراز داشت: متأسفانه صدها هزار سقط جنین غیرشرعی و غیرقانونی در سال در کنار تک‌فرزندی‌های حاکم بر جامعه اسلامی به معضل بزرگ اجتماعی تبدیل شده است.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن اشاره به مبارزات فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها به روایتی از امام جواد علیه‌السلام دررابطه‌با طواف خانه خدا به نیابت از اهل‌بیت علیهم‌السلام اشاره کرد و ابراز داشت: جوادالائمه علیه‌السلام در پاسخ به فردی که ضمن اهتمام به طواف به نیابت ائمه(ع)، طواف به نیابت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را سبک می‌شمرد و گاهی از آن غفلت می‌کرد، فرمودند؛ «اسْتَكْثِرْ مِنْ هَذَا فَإِنَّهُ أَفْضَلُ مَا أَنْتَ عَامِلُهُ» طواف به نیابت مادرم زهرا(س)، از همه کارهایی است که تو انجام می‌دهی افضل است و بیش از همه به نیابت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها طواف کن.

وی با تأکید بر این که در گستره تاریخ دشمنان اسلام اصرار داشتند که نام حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها فراموش شود و در برابر آن اهل‌بیت علیهم‌السلام اصرار بر زنده ماندن نام و یاد زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها دارند، اظهار داشت: از این روایت استفاده می‌شود که در میان کارهایی که جزء شعائر دینی است و ظهور و بروز خارجی دارد، مجلس حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها افضل نسبت به همه آنهاست.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها ۱۰ مبارزه داشتند که نخستین آن یاری مولی الموحدین علی علیه‌السلام است، یادآور شد: زمانی که به خانه امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام حمله کردند، کسی که جان خود را سپر قرار داد، فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی افزود: صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها بعد از غصب ولایت، با حضور در خانه مهاجر و انصار برای دفاع از مظلومیت دین و حمایت از ولایت در وادی روشنگری و تبیین قدم برداشتند.

وی سخنان و خطبه‌های زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها بعد از رحلت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله، به‌ویژه خطبه نورانی فدکیه را از دیگر فرازهای مبارزاتی زهرای مرضیه(س) توصیف کرد و ابراز داشت: متأسفانه در کمتر مجلسی که برای اهل‌بیت علیهم‌السلام برگزار می‌شود؛ محوریت سخنان، خطبه فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها قرار می‌گیرد.

وی گفتگوهای حضرت در خانه با زنان مهاجر، گفتگوهای ایشان با ام‌سلمه و محمود بن لبید را از دیگر عرصه‌های مبارزاتی و روشنگری حضرت در دفاع از ولایت توصیف کرد و اذعان داشت: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بعد از رحلت رسول‌الله(ص) در کنار قبور شهدای احد به‌ویژه قبر حضرت حمزه(ع) گریه‌های جان‌سوزی داشتند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر در ادامه به فرازهایی از گفتگوی محمود بن لبید با فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و با بیان این که حضرت فرمودند؛ مثل امام همچون کعبه‌ای است که مردم باید دور آن جمع شوند اظهار داشت: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در این گفتگو می‌فرمایند؛ به خدا سوگند اگر حق را به اهلش می‌دادند و دنبال عترت رسول‌الله(ص) می‌رفتند، هیچ دونفری درباره خدا اختلاف نمی‌کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی با بیان این که طرح موضوع فدک و ایجاد علامت سؤال بزرگ در طول تاریخ از دیگر عرصه‌های مبارزاتی صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها است، اظهار داشت: تحریم سیستم و دستگاه خلافت ظالمانه در ملاقات با صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها و بیان سخنان تاریخی در عدم رضایتشان از متولیان خلافت، عرصه‌ای مهم از مبارزات حضرت است.

وی گریه‌های زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها و وصیت به تشییع شبانه و مخفی ماندن قبر را از دیگر فرازهای مبارزاتی تنها یادگار رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله توصیف کرد و اذعان داشت: مخفی ماندن قبر دختر رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله مؤلفه‌ای مبارزاتی است که علامت سؤال بزرگی را در گستره تاریخ بشر ایجاد می‌کند که چه اتفاقی افتاده که تنها یادگار پیامبر اعظم(ص) وصیت بر تشییع شبانه و مخفی بودن قبرشان دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تصریح بر رواج سبک زندگی فاطمی در جامعه، با تأکید بر این که زندگی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها از جهات مختلف دربردارنده درس‌های بزرگی است، اظهار داشت: متأسفانه صدها هزار سقط جنین غیرشرعی و غیرقانونی در سال که ده برابر تلفات دو سال کروناست در کنار تک‌فرزندی‌های حاکم بر جامعه اسلامی به معضل بزرگ اجتماعی تبدیل شده است؛ تأسف بزرگ‌تر این که همچنان شاهد بیداری و نگرانی جامعه و مسئولان نیستیم!


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین