عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
حجت‌الاسلام رفیعی تشریح کرد:
استاد حوزه و دانشگاه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به آیه ۲۳ سوره «شورا » به تشریح راه‌های اظهار محبت و مودت به اهل بیت(ع) پرداخت.

عقیق: حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران، ۲۵ آذرماه، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: ایشان پاره تن پیامبر(ص) بود و ائمه اطهار ایشان را الگوی خود معرفی می‌کردند و مصحف ایشان از منابع علمی ائمه بود.

وی افزود: ایشان شخصیتی بود که جبرائیل در حضورشان فرود می‌آمد و حتی بعد از وفات پیامبر اکرم(ص) به نزد ایشان برای تسلیت می‌آمد و اخبار پیامبر(ص) در برزخ را به ایشان می‌داد و اخبار آینده فرزندانشان را به ایشان منتقل می‌کرد.

رفیعی در ادامه با اشاره به آیه ۲۳ سوره «شورا»؛ «قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ» گفت: شیعه و سنی ذیل این آیه نوشته‌اند که خداوند خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید که به مردم بگو من برای رسالت و پیامبری از شما مزدی نمی‌خواهد جز محبت اهل بیت(ع).

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: بعضی از پیامبر(ص) پرسیدند منظور از «قربی» چه کسانی هستند که ایشان پاسخ دادند حضرت علی(ع)، حضرت زهرا(س) و فرزندان آنها.

رفیعی با بیان اینکه خواست رسول خدا(ص) از ما مودت به اهل بیت(ع) است به تشریح راه‌های اظهار محبت به اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: اولین راه، محبت قلبی و دوست داشتن اهل بیت(ع) در دل است. دوم، محبت زبانی و اظهار آن در سخن است. متأسفانه برخی افراد در بزنگاه‌ها سکوت می‌کنند که این سکوت موجب آسیب به نظام، انقلاب و ارزش‌ها می‌شود. اگر حضرت زهرا(س) در آن ۷۵ یا ۹۵ روز سکوت کرده بود اسمی از شیعه باقی نمانده بود. اگر ما محب حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) هستیم این محبت باید ابراز شود.

وی سومین راه اظهار محبت را در رفتار دانست و اظهار کرد: ما به عنوان یک شیعه و محب اهل بیت(ع) باید ببینیم عمل و رفتار ما چقدر با سخنان اهل بیت(ع) منطبق است و شرط بهشت رفتن شیعه از نظر حضرت زهرا(س) همین عمل مطرح شده است و در کلام ایشان شیعیان اگر مرتکب خطایی شوند یا با سختی در دنیا، یا سختی در برزخ، یا سختی در قیامت یا سختی در جهنم پاک می‌شوند و بعد به ما ملحق می‌شوند.

رفیعی ابراز کرد: امروز مردم از دریچه حکومت دینی و نظام جمهوری اسلامی اهل بیت(ع) را می‌شناسند و یک مسئول در نظام جمهوری اسلامی می تواند با رفتار و عمل خود را مردم را به اهل بیت(ع) علاقه‌مند کرده یا نسبت به اهل بیت(ع) بدبین کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به محبت و مودت مالی و اقتصادی به منزله چهارمین راه اظهار محبت به اهل بیت(ع) گفت: زمانی لازم است که با ایثار مالی علاقه خود را به اهل بیت(ع) نشان دهیم و این در کمک مالی به دوستان و محبان اهل بیت(ع) خود را متبلور می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مسائل و مشکلات کشور فقط با دعا حل نمی‌شود، گفت: مسئولان باید فکری به حال اقتصاد کشور و گرانی‌های و تورم و بی ثباتی در قیمت‌ها بکنند.

رفیعی در پایان اظهار کرد: از قوای سه گانه و همه مسئولان انتظار می‌رود به خاطر این وضعیت اقتصادی به مردم توضیح دهند و فکری برای مهار قیمت‌ها بکنند و حد یقفی برای آن اعلام کنند والا این مملکت به لحاظ استقلال، آزادی، علاقه مردم به دین و مذهب و امنیت در سطح بالایی به لحاظ ارزشی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین