عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۵۷۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
حجت الاسلام صدیقی:
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این که فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در وادی جهاد تبیین با همه زندگی‌اش مبلغ بود، خاطرنشان ساخت: دفاع از ولایت، مهم‌ترین جلوه جهاد تبیین صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها است که در سخت‌ترین شرایط از شخص و شخصیت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام محافظت نمودند.

عقیق: حجت‌الاسلام‌ صدیقی، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن اشاره به آغاز ایام فاطمیه با بیان این که حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها مظهر قدرت الهی بودند، خاطرنشان کرد: خداوند متعال با آفریدن فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها قدرت و عظمت خودش را نشان داد و در جمع بانوان، بانویی را می‌آفریند که ظرفیت همه انبیا و مقربان الهی در او جمع و مجلای صفات جلال و جمال الهی است.

وی با تأکید بر این که صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها آیت کبری خداوند متعال و مظهر عظمت و کرامت ذات اقدس الهی است، اظهار داشت: زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها صراط مستقیمی برای هدایت تمام موجودات است و تمام موجودات از نور این بانوی بزرگ اسلام استضائه می‌کنند و سراسر زندگی ایشان باکرامت و اعجاز همراه است.

صدیقی با اشاره به این که پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله بوی بهشت را از وجود نازنین حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برمی‌گرفتند، تصریح کرد: فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها از همان دوران بارداری خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها در اوج غربت و بی‌کسی مادر انیس و مونس مادر بودند. حضرت فاطمه سلام الله علیها برای پیشبرد اسلام و بقای این دین نجات‌بخش، همراه پدر بزرگوارشان در همه مشکلات صبر و مقاومت از خود نشان دادند و برای رسول‌الله(ص) مادری می‌کردند.

وی با تأکید بر این که حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در کلاس هجرت جزو آموزگاران و الگوهای همه موحدان عالم هستند، ابراز داشت: در پیوند آسمانی و الهی مولی الموحدین علی و فاطمه زهرا سلام‌الله علیهما، ایشان همتا، همراه، پشتیبان، نگهبان و ذکر الهی است که وجود امیرالمؤمنین(ع) با ایشان آرامش می‌گیرد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت، فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را قرآن ناطقی دانست که وجودشان ممحض در ذکر الهی، جلوه قران کریم و بهترین وسیله آرامش عالم‌وآدم است، خاطرنشان ساخت: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بهترین الگوی زندگی خانوادگی برای تحکیم بنیان خانواده است، تا مثل ایشان ازدواج و همسرداری کرده، همچون ایشان زندگی را تسهیل و وابستگی‌های مادی را با نور معنویت جبران و فضای زندگی را به رنگ عرش بیاراییم.

وی حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها را قلب و محور مقابله با باطل دانست و ابراز داشت: فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها به همه مؤمنین و مومنات درس ایثار، تحمل سختی‌ها و درس نذر و ارتباط با عالم غیب را متجلی ساخته است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به فرازهایی از آیه شریفه «قُلْ هَذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلَىٰ بَصِيرَةٍ…» (آیه ۱۰۸ سوره یوسف)، جهاد تبیین را بالاترین مظهر و تجلی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها توصیف کرد و اذعان داشت: علما پرچمداران تبلیغ معارف ناب الهی و مامور و ضامن بقای دین هستند.

وی با تأکید بر این که فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در وادی جهاد تبیین با همه زندگی‌اش مبلغ بود، خاطرنشان ساخت: دفاع از ولایت، مهم‌ترین جلوه جهاد تبیین صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها است که در سخت‌ترین شرایط از شخص و شخصیت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام محافظت نمودند.

صدیقی تصریح کرد: فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، بهجت قلب پیامبر اعظم است که حقیقت نبوی در وجود نازنین ایشان مستتر بوده، زهرای مرضیه سر الله، سر رسول‌الله و سر ولایت است.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به اوضاع روزهای اخیر کشور با بیان این که این اغتشاشات هجوم سکولار بر حکومت دینی است، اظهار داشت: بر تمام مردم و همه شیفتگان معارف الهی واجب است تا برای مقابله با این تهاجم بی‌امان، در وادی روشنگری و تبیین نقش‌آفرینی نمایند.

صدیقی با بیان این که نیاز است تا در کلاس حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، جهاد تبیین را در حد اعلای خود متجلی سازیم، تصریح کرد: همه ما مکلفیم تا در پای منابر اهل‌بیت علیهم‌السلام، احیاگر غدیر و زمینه‌ساز ظهور بقیه الله الاعظم(عج) باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین