عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۵۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
آیت‌الله سیدان:
استاد عالی حوزه علمیه خراسان خطبه فدک حضرت زهرا (س) و محتوای این خطبه که بسیار جامع و کامل است، گفت: در هیچ کجای تاریخ نمی‌توان چنین خطبه کامل و جامعی در خصوص مسائل مختلف دین اسلام و آینده آن یافت.

عقیق: آیت‌الله سید جعفر سیدان، شامگاه چهارشنبه ۱۶ آذرماه در مراسم افتتاحیه سوگواره نگین شکسته در مشهد با اشاره به شخصیت والای حضرت زهرا (س) و احادیث ائمه اطهار (علیهم‌السلام) پیرامون ایشان اظهار داشت: صدها حدیث در وصف شخصیت والای حضرت فاطمه (س) نقل‌شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان حضرت فاطمه (س) را اسوه علم، حلم و تمام خوبی‌ها در عالم بیان کرد و ادامه داد: امام صادق (ع) در حدیثی پیرامون حضرت زهرا (س) می‌فرمایند؛ برای حضرت زهرا (س) ۹ اسم نزد پروردگار است که یکی از معانی آن به وجود مبارک حضرت اشاره دارد که از هر عیب و بدی، پاک و منزه است.

آیت‌الله سیدان در ادامه به اهمیت برگزاری این‌گونه مراسم و تعظیم شعائر دینی اشاره کرد و افزود: یکی از استوانه‌های اصلی در حفظ و دیانت رسالت پیامبر اکرم (ص) و مکتب اسلام تعظیم شعائر و برگزاری این‌گونه محافل است که در آن حقایق دین و فضائل معصومین (علیهم‌السلام) در آن بیان می‌شود.

وی در ادامه به خطبه فدک حضرت زهرا (س) و محتوای این خطبه که بسیار جامع و کامل است، اشاره و خاطرنشان کرد: در هیچ کجای تاریخ نمی‌توان چنین خطبه کامل و جامعی در خصوص مسائل مختلف دین اسلام و آینده آن یافت.

آیت‌الله سیدان پیرامون خطبه فدک تصریح کرد: از مهم‌ترین چیزهایی که انسان را به پاداش الهی می‌رساند، مسئله صبر و استقامت در فهم، یادگیری و عمل به دین است. ما باید این موضوع را سرلوحه زندگی‌مان قرار دهیم تا رستگار شویم.

برپایه این گزارش، در اولین شب سوگواره نگین شکسته با حضور علما و شخصیت‌های حوزوی از جمله آیت‌الله شب‌زنده‌دار، آیت‌الله اشرفی شاهرودی، آیت الله مروارید و ... در این مراسم حضور داشتند.

‌ سوگواره‌ی «نگین شکسته» در قالب تعزیه پیرامون حضرت زهرا (س) و اتفاقات تاریخی مهم پس از رحلت پیامبر از ۱۶ آذر تا ۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ در سه سانس، ساعت‌های ۱۷، ۱۹ و ۲۱ این برنامه در میدان هفده شهریور، برج آسمان ۱ اجرا می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین