عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
حجت‌الاسلام باقری یکی از امامان شهرستان چناران استان خراسان رضوی است که در یکی از محلات این شهرستان فعالیت‌های متنوع برای تمام سنین و اقشار دارد.

عقیق: حجت‌الاسلام علی باقری امام یکی از محلات شهرستان چناران استان خراسان رضوی است و در مسجد اباعبدالله الحسین علیه السلام و مسجد حضرت اباالفضل علیه السلام این شهرستان فعالیت دارد.

حجت الاسلام باقری که به مدت ۷ سال است به امر مقدس تبلیغ روی آورده، نزدیک به ۳ سال است در این شهرستان در خدمت مردم است و در کنار کار تبلیغ اقدامات بسیار ارزشمندی را به انجام رسانده است.

حمایت مستمر از ۳۰۰ خانواده بی‌سرپرست و محروم

او دو سالی است که یک مرکز نیکوکاری تحت نظر کمیته امداد را در این محله تأسیس کرده و توانسته از این طریق به نیازمندان خدمات رسانی کند. نزدیک به ۳۰۰ خانوار بد سرپرست، بی سرپرست و محروم تحت پوشش این مرکز هستند.

امام محله ای که با کارتن خواب‌ها رفاقت می کند + عکس

حجت الاسلام باقری در اجرای طرح مواسات و همدلی یک کار جالبی انجام داد؛ او در کنار بسته های غذایی پیوست فرهنگی قرار داده و یا دریافت بسته های غذایی را مشروط به قوانینی کرده، در این باره می‌گوید: با هدف غنی سازی فرهنگی در محله دریافت بسته های غذایی را مشروط به گذراندن کارگاه های آموزشی توسط خانواده ها قرار دادیم و در پایان هر کارگاه بسته ها غذایی را به شرکت کنندگان اهداء کردیم.

این روحانی دغدغه مند با شناسایی‌ محرومین و نیازمندان در محله و دسته بندی مشکلات آن‌ها، بسته به مشکل هر فرد سعی در حل آن داشته است.

در کنار تمام این تلاش‌ها در راستای اشتغالزایی نیز در این محله گام‌هایی برداشته شده، او طبق رایزنی که با واحد اشتغال کمیته امداد داشته دوره های مخصوصی را برگزار کرده و سپس برای دریافت وام اشتغال به کمیته امداد و دیگر مراکز معرفی کرده است که در نهایت منجر به اشتغال ۲۳ نفر شده است.

امام محله ای که با کارتن خواب‌ها رفاقت می کند + عکس

طرح درمان رایگان بیماران نیازمند

حجت‌الاسلام باقری با یکی از چشم پزشکان و پزشکان اطفال منطقه رایزنی کرده و روند درمان افرادی که در مرکز نیکوکاری پرونده دارند را از این طریق پیگیری می کند و علاوه بر آن ویزیت رایگان اهالی محله و روستاها را نیز فراهم نموده تا از این طریق بتواند باری از دوش اهالی بردارد. همچنین با معرفی بیماران نیازمند به بهزیستی روند خرید دارو نیز تکمیل شده است.

امام جماعت مسجد اباعبدالله الحسین با همکاری گروه جهادی تبلیغی با نام عماران ولایت و کانون فرهنگی تبلیغی زیر نظر دفتر تبلیغات با عنوان زمینه سازان ظهور که با کمک طلاب شهرستان شکل گرفته خدمات شایسته ای را در شهرستان و روستاهای اطراف ارائه داده است.

فعالیت‌های جهادی، عمرانی و تبلیغی

گروه جهادی تبلیغی عماران ولایت اقدامات عمرانی و فرهنگی تبلیغی زیادی را در روستاها اجرا کرده اند و با کنار هم قرارگرفتن افراد کار بلد و دغدغه مند، شامل بنا، گچ کار، لوله کش، معمار و .... مشکلات عمرانی بسیاری از اهالی شهرستان و روستا را حل کرده اند.

امام محله ای که با کارتن خواب‌ها رفاقت می کند + عکس

در بحث فرهنگی نیز با کمک طلاب طرح آدینه را در روستاهای اطراف اجرا کرده اند، به طوری که شب‌های جمعه به روستاهای حواشی شهرستان طلاب را اعزام نموده اند؛ این طرح با استقبال خوبی روبه رو شده، به طوری‌که بعضی از روستاها برای تأمین خانه عالم اعلام آمادگی کردند.

از دیگر اقدامات گروه جهادی تبلیغی برگزاری برنامه مشاوره برای خانواده ها است، طلاب در قالب‌های مختلف برای روستاییان و اهالی شهرستان برنامه مشاوره خانواده داشتند.

وقتی پای مشکلات مردم به میان می‌آید تمام ارگان‌ها باید احساس وظیفه کنند و در این میان در کنار امام محله، سپاه ناحیه نیز به میدان آمده و جهاد سازندگی اقداماتی را به انجام رسانده است.

امام محله ای که با کارتن خواب‌ها رفاقت می کند + عکس

امام محله ای که با کارتن خواب‌ها رفاقت می کند + عکس

امام محله ای که با کارتن خواب‌ها رفاقت می کند + عکس

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین