عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۴۸۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
محمدتقی اربابی تنها چند ماه بیش‌تر نداشت که بیمار شد و دکتر امیدی به بهبودی او نداشت، اما شهید نورالله جعفری که در آن زمان، رزمنده دفاع مقدس بود، خبری از آینده این نوزاد داد.

عقیق: محمدتقی اربابی چهار ماهه بود که پدرش در جنگ تحمیلی، مجروح می‌شود. محمدتقی از نظر جسمی ضعیف و مریض می‌شود. مادرش او را به بجنورد می‌آورد تا معالجه شود. 


شهید محمدتقی اربابی

به منزل شهید دفاع مقدس بهادری می‌آیند و مادرش می‌گوید که دکتر او را از معالجه‌ بچه نااُمید کرده است. شهید نورالله جعفری، دوست شهید بهادری، به پشت محمدتقی می‌زند و می‌گوید: نه! او جزو سربازهای خودمان است و هیچ چیزش نمی‌شود ان‌شاءالله.


شهید نورالله جعفری

از آن روز به بعد، محمدتقی روزبه‌روز بهتر می‌شود و حالا پس از سی‌وچند سال از آن روز، در مزار شهدای درق، جایی بین شهیدان بهادری و جعفری آرام گرفته است. 

درباره این شهیدان بیش‌تر بدانید 

شهید محمدتقی اربابی در هفتم مردادماه سال ۱۳۶۱ به‌دنیا آمد. او با شهادت در عملیات آزادسازی نبل و الزهرا سوریه در روز ۲۳ بهمن‌ماه سال ۹۴ سومین شهید مدافع حرم خراسان شمالی نام گرفت.

شهید نورالله جعفری در هشتم فروردین‌ماه سال ۱۳۳۹ در شهر درق از توابع شهرستان گرمه به دنیا آمد. شهید در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. وی سال ۱۳۶۳ ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد. او در یازدهم شهریورماه سال ۱۳۶۵ با سمت تخریبچی در عین‌خوش توسط نیروهای بعث عراق به شهادت رسید. 

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین