عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تشریح کرد؛
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی ضمن اشاره به فرازهایی از احادیث اهل‌بیت علیهم‌السلام گفت: امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در حدیثی به نیکی سه مطلب را بیان نمودند که عمل بدان رافع و دافع تمام ابتلائات، حیات و سعادت دنیا و فلاح و رستگاری در آخرت را به همراه دارد.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، به فرازهایی از کتاب گران‌سنگ وسائل‌الشیعه اشاره کرد و با بیان این که یک جلد از این کتاب به موضع جهاد النفس پرداخته است، اظهار داشت: آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) بارها مشتاقان کسب آداب و سنن سیر سلوک و معرفت را دعوت به مطالعه کتاب جهاد النفس وسائل‌الشیعه نموده‌اند.

وی در ادامه به روایت سوم باب ۳۹ کتاب جهاد النفس به نقل از امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام اشاره کرد و گفت: مولی الموحدین علی علیه‌السلام می‌فرمایند؛ «كَانَتِ اَلْفُقَهَاءُ وَ اَلْعُلَمَاءُ إِذَا كَتَبَ بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ كَتَبُوا بِثَلاَثَةٍ لَيْسَ مَعَهُنَّ رَابِعَةٌ مَنْ كَانَتْ هِمَّتُهُ آخِرَتَهُ كَفَاهُ اَللَّهُ هَمَّهُ مِنَ اَلدُّنْيَا وَ مَنْ أَصْلَحَ سَرِيرَتَهُ أَصْلَحَ اَللَّهُ عَلاَنِيَتَهُ وَ مَنْ أَصْلَحَ فِيمَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَصْلَحَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فِيمَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اَلنَّاس».

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت سه مطلب رافع و دافع تمام ابتلائات را که حیات و سعادت دنیا و فلاح رستگاری در آخرت در گرو عمل بدان است را موردتوجه قرارداد و اذعان داشت: اگر کسی هم‌وغمش آخرت باشد، خداوند متعال هم‌وغم و دغدغه دنیای او را برطرف می‌سازد؛ و این وعده‌ای الهی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به سیره امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در برطرف‌سازی  نیازمندی سائلی که با سیلی صورت خود را سرخ می‌کند، اظهار داشت: وقتی نیازمند آبرومندی  به شمار مراجعه می‌کند، وجاهت شرعی ندارد که بدان بی‌تفاوت باشیم؛ در صورت عدم توجه به نیاز واقعی نیازمند، انسان مبتلا به وزر و وبال در زندگی خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمن با تأکید بر این که در دستگیری از افراد نیازمند همواره باید حفظ آبروی او را اصل قرار دهیم، تصریح کرد: کسی که همت او آخرت و خشنودی ذات اقدس الهی باشد، خداوند متعال هم‌وغم دنیای او را برطرف می‌سازد.

وی ضمن اشاره به فراز دیگری از روایت «مَنْ أَصْلَحَ سَرِيرَتَهُ أَصْلَحَ اَللَّهُ عَلاَنِيَتَهُ»، با تأکید بر این که اگر کسی باطن خود را آراسته سازد، خداوند متعال با تجلی نور الهی در وجود و چهره‌اش، ظاهر فرد را زیبا، آراسته و دلنشین می‌سازد، خاطرنشان ساخت: انسان با تمسک به نماز اول وقت، نافله شب، انس با قرآن، زیارت و توسل و ترک گناه، نورانیت الهی را در چهره خود متجلی می‌سازد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که انسان با ترک گناه و توجه به خداوند متعال، جاذب انوار الهی و تجلی آن در چهره خواهد بود، یادآور شد: «مَنْ أَصْلَحَ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اللَّهِ، أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ النَّاسِ»، هر كه رابطه ميان خود و خدا را نيكو سازد، خداوند متعال نيز، رابطه او با مردم را نيكو خواهد گرداند؛ کسی که در صدد کسب رضایت الهی بوده، در گمنامی رابطه‌اش را باخدا اصلاح سازد، خداوند متعال رابطه او با مردم را اصلاح خواهد کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمن در پایان سخنان خود تصریح کرد: بر تمام آحاد جامعه و مردان و زنان با ایمان لازم است تا همواره  تلاش نمایند تا خود را در مدار بندگی ذات اقدس الهی محفوظ بدارند؛ شهید حاج قاسم سلیمانی به‌خوبی راه عاقبت‌به‌خیری را تبعیت از ولایت توصیف کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین