عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۳۴۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱
با توجه به وابستگی هزینه سفر عتبات به نرخ دلار، سقف قیمت سفر هوایی عتبات از ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه جاری، به ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای آذرماه رسید.

عقیق: در روزهای گذشته سفر عتبات به دلیل بالا رفتن نرخ دلار گران شد و سازمان حج و زیارت هم به عنوان متولی اعزام با وجود صرفه‌جویی در برخی امور، چاره‌ای جز بالا بردن هزینه سفر به عتبات نداشت.

افزایش هزینه سفر هوایی عتبات در دور جدید اعزام‌ها

بر همین اساس، هزینه سفر عتبات در آبان‌ماه از  ۱۰ میلیون و ۲۰۰ تا ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید و به این ترتیب حدود ۳۰۰ هزار تومان هزینه این سفرها افزایش پیدا کرد.

در روزهای گذشته دور جدید سفر عتبات آغاز شد و ظرفیت جدید برای این سفرها تا بیستم آذرماه از سوی دفاتر استانی اختصاص پیدا کرد. هزینه این سفرها نیز در بسته‌های زیارتی که همان یک هفته‌ای است، دوباره بالا رفت؛ تا جایی که هزینه سفر عتبات در آذرماه از مرز ۱۲ میلیون تومان هم گذشت و به ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

هزینه سفرهای زمینی به عتبات در آذرماه چقدر است؟

البته در این دوره هزینه ۱۰ میلیون تومانی هم برای سفر هوایی عتبات پیش‌بینی شده است که دلیل کاهش آن نسبت به سفرهای درجه الف، نوع هتل و پرواز است؛ به طوری که نزدیکی به حرم و وضعیت هتل‌ها تعیین کننده قیمت اقامت هستند. بر همین اساس، اگر هتلی هم نزدیک حرم‌ها باشد و کیفیت خوبی هم داشته باشد، در سطح درجه الف قرار گرفته و هزینه اقامت در آن نسبت به هتل‌های دورتر از حرم بیشتر است.

علاوه بر این، در دور جدید سفر عتبات هزینه سفر زمینی از تهران نیز برای سفرهای ارزان‌قیمت سه میلیون و ۸۵۴ هزار تومان و برای سفرهای عادی بین پنج تا پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که نسبت به دور قبلی این سفرها افزایش چندانی نداشته است.

به گزارش فارس، بخش قابل توجهی از هزینه‌های عتبات از اسکان و تغذیه تا حمل و نقل به صورت ارزی محاسبه می‌شود که با بالا رفتن نرخ دلار، هزینه‌ها نیز افزایش خواهد یافت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین