عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۳۱۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
مدیرعامل بنیاد هدایت مطرح کرد؛
حجت الاسلام میرمحمدیان گفت: وقتی دشمن شب و روز دروغ می‌گوید و نفرت پراکنی می‌کند، ما نیز باید شبانه روز اخبار درست و مفاهیم صحیح را با استفاده از اساتید خوب منتشر کنیم.

عقیق: حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیر عامل بنیاد هدایت امروز در جمع همسنگران بنیاد هدایت به سختی‌های دوران جنگ اشاره کرد و گفت: عراق از نیروهای ارسالی از سایر کشورها بهره مند بود؛ از امکانات زرهی گسترده بهره مند بود، با این حال مردم دور امام حلقه زدند و محکم پای کار ایستادند به گونه‌ای که پس از ماجرای قطعنامه وقوع جنگ دوباره علیه ما تقریباً غیر ممکن است و رهبری هم فرمودند که جنگ نخواهد شد.

مدیر عامل بنیاد هدایت در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر ضرورت اصلاح سبک زندگی مردم تاکید کرد: گاهی موضوعات کوچک اما مهمی مانند سبک تغذیه و مصرف نان، هزینه‌های زندگی، مصرف آب و… در سبک زندگی از چشم ما دور می‌ماند که صورت دارد اصلاح شوند و اینها هم از مصادیق جهاد تبیین هستند.

مدیر عامل بنیاد هدایت به امکانات و دستاوردهای کشور اشاره و افزود: ما در عرصه دیپلماتیک هم موفق بوده‌ایم ما حالا عضو پیمان شانگهای می‌شویم و این یک دستاورد بزرگی است ما می‌توانیم با ۴۲ درصد جمعیت دنیا ارتباط تجاری داشته باشیم بدون اینکه بخواهیم هزینه‌ای را متقبل شویم و واردات و صادرات انجام دهیم.

حجت الاسلام میرمحمدیان به موضوع جنگ نرم و شناختی پرداخت و گفت: ما در این حوزه ضعیف هستیم در حالی که منابع خوبی در این حوزه داریم و رهبر انقلاب مدام بر جهاد تبیین به عنوان یک جهاد فوری تاکید می‌کنند.

وی نفرت پراکنی را نقشه دشمنان دانست و اظهار داشت: نقشه دشمن این است که نفرت ایجاد بکند؛ اینکه با عده‌ای برخورد خشن شود و آنها همین را بهانه قرار دهند و این را در اتفاقات مختلف مشاهده می‌کنیم.

مدیرعامل بنیاد هدایت تصریح کرد: این نفرت را باید با محبت از بین ببریم باید با این نفرت پراکنی با تبیین مقابله کنیم، طرف مقابل استدلال نمی‌کند بلکه رسانه دشمن دروغ را منتشر می‌کند و حتی پس از روشن شدن آن خبر دروغ خود را هم پاک نمی‌کند. اینجا وظیفه ما تبیین و تواتر خبر است که اینجا اهمیت دارد؛ وقتی دشمن شبانه روز دروغ می‌گوید، ما باید شبانه روز اخبار درست و مفاهیم صحیح با استفاده از اساتید خوب منتشر کنیم.

وی به ماجرای جنگ صفین اشاره و بیان کرد: مالک می‌گفت من به ستون خیمه معاویه می‌زدم اما نگذاشتند کار را تمام کند؛ میدان را معاویه با شمشیر عوض نکرد با دروغ و فریب فضای ذهنی لشکر مالک را تغییر داد. ما نیز در مواجهه با این اقدامات معاویه صفت‌ها، باید از اساتیدی خوبی که داریم بهره ببریم. در حال حاضر حس امامان در میدان چیست کسی نیست به اینها کمک بکند، ما باید کمک کنیم اینها پای کار بیایند؛ حال که برخی روش‌ها کارآیی خود را از دست داده اند امامان می‌توانند بسیار تأثیر گذار باشند.

حجت الاسلام میرمحمدیان خاطر نشان کرد: نباید امام محله و روحانی ما احساس کند که رها شده است بلکه باید از آموزش و پشتیبانی بهره مند شود.

وی همراه نبودن مردم با امیر المومنین(ع) و امام حسین(ع) را یادآور شد و افزود: چقدر رهبری باید از جهاد تبیین بگویند تا ما به این کار بپردازیم. اگر در این عرصه کم کاری کنیم چگونه می‌خواهیم پاسخگوی حضرت زهرا (س) باشیم؛ ما باید همچون حضرت زهرا (س) که همه هستی خود را در دفاع از ولایت فدا کرد عمل کنیم و ترسی از کنایه شنیدن نداشته باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین