عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
واکنش حجت الاسلام رفیعی به شهادت طلبه‌ها در اغتشاشات:
حجت‌الاسلام ناصر رفیعی گفت: تا کی مماشات باید کرد؟ تا کی کوتاهی و تماشا کردن؟ نباید اجازه داد افرادی، بچه‌های مردم را سلاخی کنند. آرتین‌ها و آرمان‌های عزیز را یتیم و شهید کنند.

عقیق: حجت‌الاسلام ناصر رفیعی سخنران مذهبی در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه ما خوفی از شهادت نداریم اظهار داشت: طلبه‌هایی که شهید می‌شوند، بسیجی‌ها، نیروی انتظامی و ...بدانند که ما ملت شهادت هستیم. خود من آرزویم شهادت است و دعای هرروزم در نماز این است که اللهم ارزقنا قتلا فی سبیلک تحت رایة نبیک. پس این حرف‌هایی که می‌زنم از روی ترس نیست و این سینه ما برای اسلام، انقلاب و نظام آماده است.

امروز دشمن به دنبال ناامن کردن کشور است

وی افزود: امنیت خط قرمز کشور ماست و اگر امنیت نباشد، دختران و پسران ما نمی‌توانند درس بخوانند. کاسب نمی‌تواند کاسبی کند. امروز دشمن به دنبال ناامن کردن کشور است زیرا خودش هم می‌داند که براندازی ممکن نیست. زیرا نه طرح، نه برنامه و نه آدم در کف خیابان دارند.

رفیعی با اشاره به اینکه طبق فرموده رهبر انقلاب بخشی از افرادی که در کف خیابان، اغتشاش می‌کنند، از روی هیجان است، تصریح کرد: زمانی هم که دستگیر می‌شود، می‌گوید نفهمیدم و اشتباه کردم. این‌ها باید هدایت شوند و صداوسیما باید افشاگری کند تا فضای مجازی روی این افراد اثر نگذارد. اما بخش دیگری اینگونه نیستند. رهبر انقلاب روز چهارشنبه با بغض فرمودند این‌ها کیستند؟ کسی که طلبه‌ای را شکنجه می‌کند. اصلاً طلبه نه یک انسان را شکنجه می‌کند. امام جماعت مسجد مولای متقیان در زاهدان را به رگبار می‌بندند یا پلیس که بچه‌های ما هستند، به شهادت می‌رسانند. این اقدامات اعتراض و اغتشاش نیست.

تا کی مماشات باید کرد؟

این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه مسئولان باید با این افراد برخورد کنند، گفت: مسئولان قوه قضاییه اگر نمی‌توانند برخورد کنند، اجازه دهند مردم به صحنه بیایند. تا کی مماشات باید کرد؟ تا کی کوتاهی و تماشا کردن؟ نباید اجازه داد افرادی، بچه‌های مردم را سلاخی کنند. آرتین‌ها و آرمان‌های عزیز را یتیم و شهید کنند.

وی گفت: در ماجرای نزول آیه ۳۳ سوره مائده داریم که چند نفر نزد پیامبر (ص) آمدند و گفتند ما می‌خواهیم مسلمان شویم، ایشان هم پذیرفت زیرا رویه اسلام این است که آغوش باز برای همه دارد. گفتند ما بیمار هستیم و نمی‌خواهیم در مدینه باشیم. جایی به ما دهید تا چندروزی در آن استراحت کنیم. پیامبر (ص) جایی برای آن‌ها خارج از مدینه تهیه کرد و چند گوسفند هم به آنان داد و افرادی را هم مأمور کرد تا به آنان غذا دهند. آن‌ها زمانی که به آن منطقه رسیدند، این چوپان‌ها را کشتند و اموال را غارت کردند یعنی امنیت جامعه را زیر سؤال بردند.

مسئولان آیه ۳۳ سوره مائده را ملاک عمل قرار دهند

رفیعی گفت: آقایان مسئول، قوه قضاییه و ... خداوند ارحم الراحمین در خصوص این اتفاق یکی از تندترین آیات قرآن را نازل می‌کند و می‌فرماید: «إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِینَ یُحَارِبُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَسَادًا أَنْ یُقَتَّلُوا أَوْ یُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلَافٍ أَوْ یُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ۚ ذَٰلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیَا ۖ وَلَهُمْ فِی الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِیمٌ؛ همانا کیفر آنان که با خدا و رسول به جنگ برخیزند و در زمین به فساد کوشند جز این نباشد که آن‌ها را به قتل رسانده، یا به دار کشند و یا دست و پایشان به خلاف یکدیگر بِبُرند و یا به نفی و تبعید از سرزمین (صالحان) دور کنند. این ذلت و خواری عذاب دنیوی آنهاست و اما در آخرت به عذابی بزرگ معذّب خواهند بود.»

این سخنران مذهبی اضافه کرد: کسانی که یک طلبه را می‌کشند به جرم این است که او با خداست بنابراین این حرب با خدا و رسول الله است.

فیلم این سخنرانی را اینجا مشاهده کنید:

تعداد بازدید : 25

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین