عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
حجت الاسلام باباخانی:
رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی گفت: هیئت می‌تواند سراغ مابقی سازمان‌ها و ادارات برود و آن‌ها را بازسازی کند زیرا هنوز مردم به هیئت اعتماد دارند و به آنها اقبال دارند.

عقیق: سومین گردهمایی نغمه‌پردازان کشور به مناسبت ایام فاطمیه با هدف هم‌فکری و آموزش درباره عملیات فاطمیه و همچنین آماده‌سازی اشعار و ارتقای نغمه‌پردازان با حضور جمعی از نوحه سرایان برتر کشور به همت دفتر نوحه‌سرایان در مازندران آغاز شد.

هویت بخشی تشکیلاتی به نغمه پردازان، حمایت فردی و تشکیلاتی و ارتقای فردی و تشکیلاتی از اهداف دفتر نغمه پردازان است.

فرهنگ می‌تواند جامعه را اصلاح کند

حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در این مراسم با اشاره به اهداف و برنامه‌های این سازمان تازه تأسیس اظهار داشت: نغمه‌پردازان با نوحه‌های خود قلوب مردم را همراه می‌کنند برای همین در جریان هیأت بسیار تأثیرگذار هستند.

وی با طرح این سؤال که جریان هیأت بعد از ۵ سال در خصوص استخوان‌بندی اعتقادی جوانان چه می‌کنند، گفت: متأسفانه این ظرفیت در هیأت مغفول مانده است و بیشتر به شور می‌پردازیم.

باباخانی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند اقتصاد باید اصلاح شود تا فرهنگ اصلاح شود در صورتی که فرهنگ می‌تواند جامعه را اصلاح کند تصریح کرد: هیأت می‌تواند سراغ مابقی سازمان‌ها و ادارات برود و آن ها را بازسازی کند زیرا هنوز مردم به هیأت اعتماد دارند و به آنها اقبال دارند.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی ادامه داد: جریان هیأت در عرصه تربیتی بسیار مهم و اثرگذار است و می‌تواند فرصت توبه را برای افراد ایجاد کند.

امام زمان در دوران ظهور براساس الگو حضرت زهرا مدیریت می‌کند

محمدرضا سنگری عضو هیأت علمی اندیشکده هیأت در بخش دیگر این گردهمایی به سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه امام عسکری (ع) پایه‌گذار زیارت اربعین بودند اظهار داشت: ایشان با وجود اینکه بیشتر عمر خود را در محاصره نظامی بودند، مجلس روضه‌شان در خانه ترک نمی‌شد و بیش از همه نیز روضه حضرت علی اصغر را می‌خواندند. حضرت علی اصغر از استثناءهای کربلا بودند که با حضور امام حسین برایش نماز خوانده شد و توسط ایشان هم به خاک سپرده شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بخش های زیادی از زندگی حضرت زهرا (س) مغفول مانده است، گفت: هرچه به سمت ظهور و دوران آخرالزمان نزدیک می‌شویم نیاز داریم با حضرت زهرا و سیره ایشان آشنا شویم زیرا امام زمان می‌فرماید در دختر رسول خدا برای ما یک الگوی حسنه هست. این به معنای آن است که ایشان در دوران ظهور عالم را با الگوی حضرت زهرا و مصحف ایشان اداره می‌کند؛ پس باید ایشان را بشناسیم.

سنگری ادامه داد: یکی از نقاط مغفول زندگی حضرت زهرا (س) ادعیه‌های ایشان است. از ایشان ۶۶ دعا باقی مانده است که براساس یک دسته‌بندی ١٣ دعا زمان‌مند مانند دعای هفت روز هفته، ١۶ دعا موقعیت‌مدار مانند دعا برای زمان قرض داشتن و ٣٧ دعا عمومی و اجتماعی است.

سنگری در ادامه بحث به شرح وقایع بعد از وفات پیامبر تا شهادت حضرت زهرا پرداخت.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی نیز در خصوص جریانات روز و موضوع پرداختن به حاج قاسم سلیمانی در فاطمیه پیش‌روی سخنرانی کرد.

تمام سرویس‌های جاسوسی، ۵۰ هزار نفر را به میدان آورد، سرود سلام فرمانده ۱۰۰ هزار نفر

بخش دیگر این برنامه به صورت نشست پرسش و پاسخ با محوریت محمد صمیمی و اکبر شیخی از نوحه‌سرایان کشور برگزار شد و حاضران درباره موضوعات روز و فاطمیه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اکبر شیخی در این بخش اظهار داشت: شیعیان هر زمان گفتند همه هستند و نیازی به تک تک ما نیست، شکست خورد. در شرایط امروز هم برخی می‌گویند فلانی‌ها هستند چه نیاز به ما درحالی که همه وظیفه داریم روشنگری و تبیین کنیم.

وی گفت: سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی بسیاری دست به دست هم دادند که اغتشاشات اخیر را رقم بزنند اما نهایتاً ۵٠ هزار نفر به خیابان آمد. سرود سلام فرمانده در یک مرتبه ١٠٠ هزار نفر را در ورزشگاه آزادی جمع کرد. این نشان دهنده ظرفیت نوحه است.

نوحه‌سرا اول باید یک شاعر خوب باشد

محمد صمیمی نیز در این بخش اظهار داشت: ما نوحه سرایان نیروهای واکنش سریع در این فرهنگ و تمدن هستیم. سلام فرمانده با تمام ملاحظاتش نشان داد مردم دلبسته این حرمت تمدنی هستند و به هر بهانه‌ای این دلبستگی را نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه ما مخاطب تضمین شده داریم که برای او تولید داشته باشیم گفت: یک تصنیف سرا یا نغمه پرداز باید حتماً شاعر خوبی باشد و وجه موسیقی را خوب درک کند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین