عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۲۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: نفر دوم عملیات تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) که در پشتیبانی نفر اول تأثیر داشت و هم برنامه‌هایی برای اقدامات تروریستی به وی ابلاغ شده بود، دستگیر شد.

عقیق: به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل محبی‌پور اظهار داشت‌: بعد از نزدیک به 100 ساعت کار فشرده اطلاعاتی با تأمینات حفاظتی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی همکار شامل اداره کل اطلاعات، اطلاعات سپاه و انتظامی و هماهنگی نزدیک دستگاه قضایی که تحت مدیریت شورای تأمین استان صورت گرفت، عامل عملیات پشتیبانی نفر اول تروریست در شهر شیراز دستگیر شد.

وی گفت: این فرد وارد حرم شاهچراغ نشده بود، اما هم در پشتیبانی نفر اول تأثیر داشت و هم برنامه‌هایی را به این فرد ابلاغ کرده بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: قبل از هر گونه اقدام، این فرد تحت اشراف کامل اطلاعاتی قرار گرفت و امکان تحرکات از وی سلب شد و بالاخره شامگاه یکشنبه هشتم آبان ماه به دست سربازان گمنام امام زمان در اداره کل اطلاعات استان فارس دستگیر شد.

محبی‌پور تأکید کرد: کار اطلاعاتی دستگاه‌ها در خصوص تمام سرنخ ها، ریشه‌ها، عوامل پشتیبانی و تسهیل‌کننده‌ها با قوت ادامه دارد و همه عوامل این جنایت تروریستی را به تیغ عدالت خواهیم سپرد.

بنابر این گزارش عصر روز چهارشنبه همزمان با نماز مغرب و عشاء فرد مسلحی با ورود به حرم مطهر شاهچراغ، به سمت زائران تیراندازی کرد و ‌ تعدادی از زائران را شهید و مجروح کرد. این فرد مسلح با اسلحه کلانشینکف از درب ورودی باب الرضا وارد و با مقابله خادم ورودی درب مواجه شد و با شلیک به پای خادم با سرعت به سمت شبستان امام خمینی دوید‌ و پس از ورود به بالاسر حضرت‌ به مردمی که پس از شنیدن صدای گلوله به سمت ضریح پناه برده بودند شلیک کرد که در نهایت با ورود نیروهای واکنش سریع پلیس، فرد تروریست‌ دستگیر می‌شود.

در جریان حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ، حضرت احمد بن موسی(ع)، 13 نفر از هموطنان ‌به شهادت رسیده و 30 نفر زخمی و مجروح شدند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین