عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۱۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
تصاویر|
۱۶ تن از مداحان و سخنرانان کشور در فضای مجازی نسبت به حمله تروریستی داعش به حرم مطهر شاهچراغ در شیراز واکنش نشان دادند.

عقیق: غروب روز چهارشنبه ۴ آبان‌ماه یک فرد مسلح حین ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران رگبار گلوله بست. تا این لحظه در این عملیات تروریستی ۱۵ شهید و ۱۹ زخمی از این اقدام تروریستی گزارش شده است که یک زن و دو کودک هم جزو این قربانیان‌اند. گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) را به عهده گرفت.

در پی این حمله تروریستی ۱۶ تن از مداحان و سخنرانان کشور در فضای مجازی واکنش نشان دادند.

انقلاب از خون به ناحق ریخته این مظلومان قوی‌تر خواهد شد 

مرتضی طاهری مداح اهل بیت (ع) و رئیس هیأت مدیره خانه مداحان با هشتگ‌های «#شیراز #تسلیت» نوشت: «انقلابی که صدها هزار شهید برای پاسداری از مقدسات تقدیم کرده از خون به ناحق ریخته این مظلومان قوی‌تر خواهد شد و این‌بار دامن ناپاک برهم زنندگان امنیت را خواهد گرفت.»

مجازات همسویی و همزبانی با دشمن چیست؟

حجت الاسلام علیرضا پناهیان از سخنرانان کشورمان نیز در این خصوص با انتشار ۲ توئیت با هشتگ  #شاهچراغ_چراغ_راه_ماست نوشت: «داعشی‌ها می‌خواستند حرم امامان را نا امن کنند، نتوانستند؛ چون مدافعان حرم به میدان رفتند. حالا سراغ حرم امام‌زادگان آمده‌اند و شاهچراغ را بار دیگر به شهادت رساندند. امروز همه ایران حرم است. مرد میدان باشیم و با داعشی‌ها و سلبریتی‌هایش مبارزه کنیم.»

او در توئیت دیگری نوشت: «پشتیبانی گسترده گروهک‌های تروریستی و ضدایرانی از ابتدا، نشان می‌داد دشمن پای کار است. روسای رسانه دشمن، اینترنشنال، بعداز به کارگیری سلبریتی‌های همسو و نتیجه نگرفتن، و عدم همراهی مردم، تروریست‌های خود را به میدان فرستادند. مجازات همسویی و همزبانی با دشمن چیست؟»

هرکس در گل‌آلود کردن امنیت نقش داشته، در ریختن خون این بیگناهان شریک است

مهدی سلحشور از مداحان سرشناس کشورمان هم نوشت: «این چادرهای به خون غلطیده، هزینه روسری هایست که بالای سر چرخانده شد؟! هرکس در گل آلودکردن فضای امنیت کشور نقش داشته، در ریخته شدن خون این بیگناهان شریک است.»

هرکس در این آتش هیزمی ریخت، شریک خون است

میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) هم نوشت: « در این آتش هر آن کس هیزمی ریخت شریک خون شیراز است امروز»

پتانسیل درست کردن #زن_بردگی_سلاخی

سید امیر حسینی مداح کشورمان نوشت: «این عکس را هیچ وقت یادم نمی‌رود. وقتی سر یک دختر کُرد را بریده بود و اینجوری افتخار می‌کرد. این روزها #زن_زندگی_آزادی شما عجیب پتانسیل درست کردن #زن_بردگی_سلاخی را دارد #کفتارها_به_دور_وطن_زوزه_میکشند #جانم_فدای_ایران #زن_زندگی_شهادت #شاهچراغ»

چرا یک عده خفه خون گرفتند!

محمدحسین پویانفر مداح اهل بیت(ع) با هشتگ #وطن_فروش که مدتی است در فضای مجازی با آن مطلب می‌نویسد، نوشت: «عزیزانی که امروز به شهادت رسیدند مگر مردم این سرزمین نبودند؟ چرا یک عده خفه خون گرفتند!» 

او در توئیتی دیگری هم نوشت: «جان به‌قربان شهیدی‌‌که‌ پس‌ از کشته‌شدن، غسلش از خون بود و گردِ غریبی کفنش..»

بدا شیراز و وضع بی‌مثالش

امین قدیم از شاعران و مداحان اهل بیت (ع) در این خصوص یک دو بیتی منتشر کرد و نوشت: «نبود این قصه حتی تو خیالش/ یه زن با بچه کم سن و سالش؛ دم درب حرم غرق به خونه/ بدا شیراز و وضع بی‌مثالش»

گاهی سکوتت با گلوله‌ تفنگ فرقی نمی‌کند

سید جواد پرئی شاعر و مداح اهل بیت (ع) هم نوشت: «گاهی سکوتت با گلوله‌ تفنگ فرقی نمی‌کند. #زن_زندگی_آزادی_مرد_میهن_آبادی #داعش»

ننگ و مرگ بر مسبّبان و محرّکان

حجت‌الاسلام حامد کاشانی از سخنرانان مذهبی نیز نوشت: «تسلیت به هموطنان عزیز، بویژه مردم شیراز و خوش به سعادت شهیدان مظلوم حادثه حرم حضرت شاهچراغ. ننگ و مرگ بر مسبّبان و محرّکان»

برنده این بازی کثیف، اسراییل بود

محسن عرب خالقی از شاعران و مداحان کشور نیز نوشت: «برنده این بازی کثیف، آنهم با اختلاف زیاد، اسراییل بود.»

دوباره باز روضه‌ چادر غرق در خون

محمدرضا بذری مداح اهل بیت (ع) نوشت: «دوباره باز روضه‌ چادر غرق در خون السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَةُ الشَّهِیدَةُ #شاهچراغ #شاه_چراغ #ایران_تسلیت»

پروژه سوریه سازی ایران بود

حسین طاهری مداح اهل بیت(ع) هم در این باره نوشت: «به خدا که حدسش اصلاً سخت نبود! چون پروژه سوریه سازی ایران بود! اما این‌ها نمیدونن تاریخ نشان داده مردم ایران در همچین موقعیت‌هایی، با وجود اختلاف سلیقه و عقیده‌هاشون، به هیچ‌کس و هیچ چیز حق و اجازه‌ جولان در خاکِ مقدسِ ایران نمیدن! #برای_امنیت »

می‌خواهند فتنه مذهبی را شعله ور کنند

حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری از سخنرانان کشورمان نیز نوشت: «خبر شهادت مظلومانه زائران حرم شاهچراغ علیه‌السلام بسیار دردناک است. به خانواده‌های داغدار و مردم شیراز تسلیت می‌گویم. نکته قابل توجه از حیث زمان و مکان و شیوه اجرای عملیات این است که بخواهند با اشتباه دوستان دردمند و عصبانی ما، فتنه مذهبی را شعله ور کنند.»

داعش به چراغ‌ سبزتان، هار شده

مهدی رسولی مداح اهل بیت(ع) هم دو بیتی از میلاد عرفان‌پور را توئیت کرد و نوشت: «گیجید هنوز؟ فصل تردید گذشت/ هر قصه که گفتید و شنیدید گذشت؛ داعش به چراغ‌ سبزتان، هار شده/ از این‌همه خون چگونه خواهید گذشت»

شیراز تسلیت

حمید علیمی مداح اهل بیت (ع) هم نوشت: «السلام علیک یا احمدبن‌موسی… #شاهچراغ #شیراز_تسلیت»

دوباره به چند قدمی خیمه معاویه رسیده‌ایم

حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری از سخنرانان کشورمان نیز ابتدا در توئیتی نوشت: «بکشید ما را... ملت ما بیدارتر می شوند.» سپس در متن دیگری نوشت: «این یک خبر قطعی است... در گردش تاریخ، دوباره به چند قدمی خیمه معاویه رسیده‌ایم... دلهایتان را قوی کنید.»

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین