عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۱۶۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
رهبر معظم انقلاب:
حضرت آقا می‌فرمایند: جمهوری اسلامی متکی به دل‌های میلیون‌ها انسان است. وقتی صدای واحدی از حنجره‌ ده‌ها میلیون انسان با قدرت ادا می‌شود، این سخن قابل محو شدن نیست؛ امواج این سخن در دنیا باقی می‌ماند و ماندگار می‌شود.

عقیق: در طول عمر چهل و اندی ساله انقلاب اسلامی فتنه‌ها و دسیسه‌ها گاهی دل افرادی را لرزانده و آن‌ها را نسبت به حقیقت نظام جمهوری اسلامی و حرکت مقاومت اسلامی بدبین کرده است. حکیمِ انقلاب، آیت‌الله خامنه‌ای بارها در این مواقع تأکید بر انسجام ملی و ایمان به خدا را راهکار دانستند. در ادامه بخش‌هایی از سخنان ایشان را در این باره می‌خوانیم.

ما در یک جنگ تمام عیار و همه‌جانبه هستیم

جمهوری اسلامی در حال یک مبارزه‌ همه‌جانبه است، کسی تردید ندارد؛ همه این را قبول داریم که جمهوری اسلامی در حال یک مبارزه‌ سخت و یک مبارزه‌ همه‌جانبه است؛ نه‌فقط در زمینه‌ سیاسی، [بلکه] در زمینه‌ فرهنگی، در زمینه‌ اقتصادی، در زمینه‌ اجتماعی، در زمینه‌ امنیّتی، ما در حال مبارزه‌ایم. [البتّه] جنگ نظامی و مبارزه‌ نظامی هم در برهه‌ای از زمان بوده که متوقّف شده و [الآن] نیست امّا سخت‌تر از آن، جنگ‌های امنیّتی است، جنگ‌های اقتصادی است، جنگ‌های فرهنگی است که ما در جریانیم و در حال جنگیم؛ این را هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند.

نفس وجود جمهوری اسلامی برای عده‌ای سنگین است

بله، کسانی هستند که به اینکه ما در این وضعیّت هستیم در حال جنگ هستیم اعتراض دارند که چرا با دنیا باید ما جنگ داشته باشیم؟ کسانی هستند که معترضِ به این معنا هستند. تصوّر آنها این است که جمهوری اسلامی این جنگ را شروع کرده؛ لذا می‌گویند خب چرا ما این‌جور و در این وضع هستیم؟ به نظر ما این غفلت است؛ جمهوری اسلامی جنگی را با این ابعاد با دنیا شروع نکرده، بلکه نفسِ وجود جمهوری اسلامی یعنی آرمان‌ها و اهداف و شعارهایی که در جمهوری اسلامی مطرح است که خلاصه می‌شود در حکومت دین، خلاصه می‌شود در جامعه‌ دینی دشمن‌درست‌کن است، دشمن‌تراش است، جنگ‌راه‌‌بینداز است.

هرجا صدای توحید بلند شد دشمن در پی دشمنی با آن برآمد

این همان جنگ معروف حق و باطل است که در طول تاریخ بوده؛ این چیز جدیدی هم نیست؛ هرجایی که نغمه‌ توحید بلند شد و عدالت مطرح شد، دشمنانی در آنجا به وجود آمدند؛ این مال امروز نیست؛ «وَکَذٰلِکَ جَعَلنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیاطینَ الإِنسِ وَالجِنِّ یوحی بَعضُهُم إِلىٰ بَعضٍ زُخرُفَ القَولِ غُرورًا ۚ وَلَو شاءَ رَبُّکَ ما فَعَلوهُ ۖ فَذَرهُم وَما یَفتَرونَ  وَلِتَصغىٰ إِلَیهِ أَفئِدَةُ الَّذینَ لا یُؤمِنونَ بِالآخِرَةِ وَلِیَرضَوهُ وَلِیَقتَرِفوا ما هُم مُقتَرِفونَ»؛‌ اَبعاض جبهه‌ باطل با یکدیگر همکاری می‌کنند، یعنی هم همکاری می‌کنند و هم طرف‌دار پیدا می‌کنند؛ کسانی اِصغاء می‌کنند حرف‌های این‌ها را و گوش می‌کنند و دنبال اینها حرکت می‌کنند؛ این[طور] هست. ما در جمهوری اسلامی شعارمان عبارت است از توحید، از ولایت‌الله و ولایت اولیاءالله، عدالت اجتماعی، تکریم انسان؛ این شعارهایی که ما داریم و دنبالش هستیم، اینها است، و اینها دشمن دارد. ما با ظلم مخالفیم؛ کونا لِلظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ‌ عَونا؛ ما این مکتب را داریم؛ خصم ظالمیم، عون مظلومیم. این موضع، طبعاً دشمن به وجود می‌آورد، دشمنی به وجود می‌آورد، دعوا راه می‌اندازد؛ این هست.(۱۳۹۶/۱۲/۲۴)

جمهوری اسلامی متکی به دل‌های میلیون‌ها انسان است

جمهوری اسلامی متکی به دل‌های میلیون‌ها انسان است. وقتی صدای واحدی از حنجره‌ ده‌ها میلیون انسان با قدرت ادا می‌شود، این سخن قابل محو شدن نیست؛ امواج این سخن در دنیا باقی می‌ماند و ماندگار می‌شود. شوخی است؟ ده‌ها میلیون انسان با هم فریاد نفرت از استکبار، نفرت از نظام سلطه‌ جهانی و پافشاری بر عزت ملی و ایمان اسلامی را سرمی‌دهند؛ آن هم نه یک بار، نه دو بار؛ سی سال است که مردم دارند این فریاد را سر می‌دهند؛ این از بین رفتنی نیست. فریاد هماهنگ این همه حنجره و این همه دل، ماندنی است؛ این‌ها جزو قوانین حتمی طبیعت و تاریخ است؛ مثل قانون جاذبه است، مثل قوانین دیگر طبیعی است؛ لذا تخلف ندارد. این صدا ماندگار است. شرط این است که ما هر کدامی کار خودمان را درست انجام دهیم. من بارها این حدیث را از قول پیغمبر اکرم به مخاطبان گفته‌ام: «رحم اللَّه امرء عمل عملا فأتقنه» رحمت خدا بر کسی که کار را انجام دهد و آن را محکم انجام دهد، درست انجام دهد، با اتقان انجام دهد. کار را باید با اتقان انجام داد. (۱۳۸۸/۱۱/۳۰)

جمهوری اسلامی  استوار خواهد ماند

بدانید جوانان عزیز! طلاب عزیز! فضلای جوان! بدانید که این آیه‌ی مبارکه: «فامّا الزّبد فیذهب جفاء و امّا ما ینفع النّاس فیمکث فی الارض»، امروز مصداق تام و تمامی در زمان شما دارد و این را شما خواهید دید. به فضل الهی خواهید دید که «و امّا ما ینفع النّاس فیمکث فی الارض»، این بنای استوار که هندسه‌ آن الهی است، بنای آن هم با دست یک مرد الهی است، بقاء آن هم با اراده‌ این ملت عظیم و با ایمان این ملت عظیم است، استوار خواهد ماند و ان‌شاءاللَّه این درخت روزبه‌روز ریشه‌دارتر خواهد شد و خواهید دید که این مخالفان، این کسانی که با این بنا، با این حق و حقیقت مخالفت می‌کنند، «فیذهب جفاء»؛ این‌ها در مقابل چشم شما ان‌شاءاللَّه نابود خواهند بود.(۱۳۸۸/۰۹/۲۲)


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین