عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۱۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
رئیس انجمن اسلامی حقوق بشر لندن:
رئیس انجمن اسلامی حقوق بشر در لندن، تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی را برنامه اتاق فکر استکبار برای ضربه‌زدن به اسلام ناب محمدی در جهان دانست و موضع کشورهای غربی در قبال مسئله سلمان رشدی را ناشی از دورویی و استانداردهای دوگانه این کشورها خواند.

عقیق: مسعود شجره، رئیس انجمن اسلامی حقوق بشر در گفت‌وگویی درباره دو پدیده اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی گفت: پس از انقلاب اسلامی در ایران، استکبار برنامه‌ریزی کرد که چگونه با اسلام که آن را خطر بزرگی برای خود می‌دانست، مبارزه کند.

وی افزود: ابتدا فکر کردند که با هجمه بیرونی می‌توانند اسلام اصیل را از بین ببرند؛ اما خیلی زود به این نتیجه رسیدند که تنها راه ضربه‌زدن به اسلام اصیل ناب محمدی این است که اسلام دیگری را جایگزین آن کنند. 

اسلام؛ بهترین الگوی سیاسی و فکری

شجره ادامه داد: اتاق‌های فکر آنها به این نتیجه رسیدند و در واقع قرنهای قبل هم به این نتیجه رسیده بودند که الگویی از اسلام را که باب میل آنهاست معرفی و ترویج کنند. برای همین، استکبار می‌خواهد اسلامی را پیاده کند که در آن اگر افراد در روز صدها رکعت نماز هم بخوانند یا به جای یک ماه، سه ماه روزه بگیرند اهمیتی ندارد اما باید طوری زندگی کنند که یزید به مردم می‌گفت که شما هر چقدر می‌خواهید عبادت کنید اما در سیاست‌های من دخالت نکنید. در حقیقت همین گفتمان از طرف آمریکا و انگلیس علیه اسلام است که می‌گویند شما به عبادات و نماز خود برسید اما برنامه‌ریزی جهانی و همه قدرت دست ما باشد.

وی افزود: آنها می‌گویند اسلام نباید از نظر سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی هیچ نقشی داشته باشد. واقعا مهم است که ما برای مقابله با این طرز فکر مبارزه کنیم.

شجره تصریح کرد: ما اگر به تاریخ نگاه کنیم می‌بینیم که همه ائمه ما مانند امام حسین(ع) نبودند که با شمشیر مبارزه کنند اما همه آنها اهل مبارزه با ظلم بودند و برای همین هم شهید شدند. ما هم به عنوان پیروان آنها باید این مبارزه را در زمان کنونی ادامه دهیم و ما مسئول حفظ اسلام ناب محمدی در جهان هستیم.  

وی درباره اقداماتی که فعالان مسلمان به ویژه در غرب برای معرفی و مبارزه با اسلام آمریکایی و انگلیسی می‌توانند انجام دهند، گفت: اگر با اهداف قرآنی بخواهیم جلو برویم باید بدانیم که خداوند دین اسلام ناب را برای اجرا در همه شئون زندگی بشر و زندگی سالم و موفق فرستاده است، طاغوت عکس این را می‌خواهد. ما باید همه تلاش خود را انجام دهیم که مانع از تحقق آنچه که استکبار جهانی می‌خواهد در جهان پیاده کند، شویم و اسلام را به عنوان یک الگوی زندگی سیاسی اجتماعی و اقتصادی معرفی کنیم.

تشیع انگلیسی؛ پدیده‌ای فراتر از یک خاندان

رئیس انجمن اسلامی حقوق بشر در ادامه گفت: تنها این نیست که بگوییم فلان خانواده مبلغ تشیع انگلیسی هستند و این پدیده بسیار گسترده‌تر از یک فرد یا یک خاندان است. ممکن است حتی خودمان هم ناخودآگاه دین را از سیاست و مسائل اجتماعی جدا بدانیم و آن لحظه که این کار را بکنیم ما پیرو تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی می‌شویم.

شجره تصریح کرد: برای همین باید بسیار مراقب باشیم. خداوند در قرآن می‌فرماید که باید طاغوت را کنار بزنید و اسلام را نه تنها در زندگی فردی که در زندگی اجتماعی هم پیاده کنید. ما نباید از این کار خجالت بکشیم؛ زیرا خداوند این شیوه از زندگی را نه تنها برای مؤمنین که برای کل بشریت بهترین شیوه می‌داند. اگر به بشریت علاقه داریم باید بدانیم که این شیوه برای آنها هم بهترین روش است. بنابراین باید به عنوان یک هدیه الهی اسلام ناب محمدی را در زندگی خود و دیگران پیاده کنیم.

ابعاد حقوقی حکم امام(ره) درباره سلمان رشدی 

شجره درباره حادثه‌ای که چندماه پیش برای سلمان رشدی در آمریکا رخ داد و موضع کمیسیون حقوق بشر در این باره گفت: من از دوران جوانی و حتی قبل از فتوای امام خمینی (ره) در رسانه‌های مختلف جهانی، مساجد و جاهای دیگر تلاش کردم و امضا جمع کردیم که کتاب «آیات شیطانی» وی منتشر نشود که متأسفانه عملی نشد و آن فتنه روی داد و عده زیادی از مؤمنین کشته شدند.  

وی ادامه داد: من در بسیاری از رسانه‌های مشهور غربی حاضر شدم و گفتم هیچ کس از علمای اهل تسنن و تشیع نتوانستند از نظر حقوق و شرع اسلامی، اشکالی به حکم امام وارد کنند. اما از نظر حقوق بین‌الملل مسئله‌ای مطرح می‌شود که آیا این حکم در جایی که اسلام قدرت ندارد قابلیت اجرا دارد یا خیر. ممکن است کسانی با اعتقادات خود بگویند قابل اجراست و بروند این کار را انجام دهند و تبعات آن را بپذیرند و هزینه این کار خود را پرداخت کنند.  

شجره افزود: بحث دیگر این است که اگر رشدی وارد محلی که سرزمین اسلامی است مانند ایران یا پاکستان و دیگر کشورها بشود دیگر نمی‌توانند از اجرای حکم، شکایت کنند چون یک حکم حقوقی است و به اجرا گذاشته خواهد شد. اما از نظر اجرایی این حکم باید به این نکته توجه داشت که کسانی که می‌گویند حکمی که در جایی داده شده در جاهای دیگر دنیا قابل اجراست و اجرا می‌کنند خود غربی‌ها هستند.

کشورهای غربی سردمدار جنایات غیرقانونی هستند

این فعال حقوق بشری ادامه داد: غربی‌ها حکم مخفی می‌دهند و نه تنها خود فرد را می‌کشند که خانواده و اطرافیان او و همسایگانش را هم می‌کشند و علنا اعلام می‌کنند ۷۵ درصد از کسانی که هر ساله می‌کشیم بی‌گناه هستند. در حالی که این حق را ندارند که حکم پنهانی بدهند و دور دنیا راه بیفتند و حکم را اجرا کنند. چه کسی در سال هزاران نفر را در سراسر دنیا می‌کشد؟. مسلمانان  هیچ‌وقت نرفتند که حکم سلمان رشدی را به اجرا بگذارند.

وی افزود: آقای خرازی وزیر خارجه وقت ایران گفتند ما این حکم را در خارج از ایران به اجرا نمی‌گذاریم. مسئله این است که غربی‌ها به حدی بی شرم هستند که حکمی را که مخفی می‌دهند اجرا می‌کنند. آنها دارند این مسئله را عادی می‌کنند نه ما. آنها حکم‌هایی برای تحریم می‌دهند. در دوره صدام هنگامی که از مادلین آلبرایت وزیر خارجه وقت آمریکا پرسیدند که به خاطر تحریم‌های شما سالانه نیم میلیون کودک عراقی کشته می‌شوند آیا این درست است؟ وی گفت بله. در مقابل می‌بینیم که می‌گویند نباید به خاطر کتاب سلمان رشدی که چندین نفر کشته شدند حتی فتوایی علیه او داده شود.

شجره در پایان گفت: از سوی دیگر غربی‌ها مسئله آزادی بیان را مطرح می‌کنند. آنها واقعا خجالت نمی‌کشند. جولیان آسانژ در زندان‌های انگلیس در حال پوسیدن است چون به وی آزادی بیان نمی‌دهند. حتی آمریکا می‌خواست پنهانی وی را در انگلیس بکشد. دولت انگلیس می‌خواهد وی را به دست کسانی بدهد که می‌خواستند وی را بکشند و این نشانه دورویی غرب است.

گفت‌وگو: محسن حدادی

 

منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین