عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۵
بر اساس آمار اعلام شده:
تعداد زائران خارجی عتبات در ۶ ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲ برابری داشته است که البته بر اساس آمار مسئولان عراقی، بیشتر زائران خارجی از ایران و پس از آن از کشور‌های پاکستان و هند بودند.

عقیق: در سال جاری با برداشتن محدودیت‌های کرونا در عراق، بسیاری از زائران خارجی از کشورهای مختلف به زیارت عتبات مشرف شدند که بیشتر زائران مشرف شده به عراق، ایرانی و پس از آن پاکستانی و هندی هستند.

مسئولان عراق در جدیدترین گزارش‌ها از افزایش ۲ برابری تعداد زائران عتبات در ۶ ماه اخیر خبر دادند. این امر در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا هیچ زائر خارجی به زیارت عتبات مشرف نشد.

بیشتر زائران خارجی عتبات را ایرانیان شامل می‌شوند. از طرفی هم سازمان حج و زیارت از آمادگی برای افزایش تعداد زائران خبر داده است. چرا که با توجه به محدودیت‌های موجود به دلیل شیوع کرونا از ابتدای از سرگیری سفرهای زیارتی تاکنون، ۱۷۵ هزار نفر با کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت به عراق سفر کردند و برخی دیگر از زائران به صورت انفرادی و برخی دیگر با کاروان‌های غیرمجاز عازم عتبات شدند که شاید یکی از دلایل تشرف زائران خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت، تغییر در روند اجرای سفرهای زیارتی  و واگذاری امور به دفاتر استانی است.

از ابتدای شیوع کرونا در اسفند ۹۸ تا اواخر آبان‌ماه سال گذشته، ستاد ملی کرونا در کشورمان نیز مجوزی برای اعزام زائران در قالب کاروان‌های حج و زیارت نداده بود. بر همین اساس، هیچ کاروانی به زیارت اعتاب مقدسه عراق اعزام نشد.

با این وجود، با موافقت ستاد کرونا و همچنین طرف عراقی، سفرهای هوایی به عراق از آبان سال گذشته برقرار شد و از خرداد امسال نیز سفرهای زمینی به عتبات از سر گرفته شد. با برقراری سفرهای هوایی و زمینی به عتبات، بسیاری از متقاضیان زیارت عتبات که بیش از ۲ سال در انتظار بودند، به این سفر معنوی مشرف شدند و در اربعین امسال نیز تعداد زائران ایرانی به بیش از ۳.۵ میلیون نفر رسید.

همچنین در اربعین امسال بر اساس گزارش آستان قدس عباسی بیش از ۲۱ میلیون نفر در ایام اربعین به زیارت کربلا مشرف شدند که این تعداد نسبت به سال گذشته که ۱۶ میلیون نفر بود، بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

علاوه بر این، از خرداد امسال که سفرهای زمینی به عتبات برقرار شده، تعداد زائران نیز افزایش یافته است. چرا که بسیاری از مشتاقان زیارت عتبات به دلیل بالا بودن هزینه بلیت پروازها، امکان سفر هوایی عتبات را نداشتند. 

به گزارش فارس، از ابتدای برقراری سفرهای زیارتی به عتبات در ایام کرونا بیش از ۱۷۵ هزار نفر در قالب کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت به عتبات مشرف شدند که سازمان حج و زیارت آمادگی دارد که تعداد زائران را ۲ برابر کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین