عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
به مناسبت ایام معصومیه:
ویژه برنامه‌های ایام معصومیه مصادف با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم و وفات ایشان در ۱۰ محور و با ۶۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود.

عقیق: ویژه برنامه‌های ایام معصومیه مصادف با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم و وفات ایشان در ۱۰ محور و با ۶۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود. مراسم شب سالروز ورود حرم حضرت معصومه(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی و مداح سیدمحسن بنی‌فاطمی،‌ فردا چهارشنبه ۲۷ مهرماه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

استقبال نمادین از کاروان حضرت معصومه(س) با نوای میرداماد

صبح روز پنجشنبه ۲۸ مهرماه از ساعت ۸، استقبال نمادین از کاروان حضرت(س) با حضور مردم و با مداحی سید مهدی میرداماد در چهار راه معصومیه به سمت حرم و صحن امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

عزاداری شب رحلت حضرت معصومه با نوای محمود کریمی

جمعه ۲۹ مهرماه آیین سیاه پوشان حرم مطهر از ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود و آیین تعویض پرچم گنبد مطهر با حضور مردم در صحن امام رضا علیه‌السلام از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود. مراسم شب رحلت حضرت معصومه(س) با سخنرانی آیت‌الله سید محمد مهدی میرباقری و مداحی محمود کریمی جمعه ۲۹ مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. دومین مراسم شب رحلت، محفل اشک مداحان استان قم از ساعت ۲۰ برگزار خواهد شد.

حاج مهدی رسولی شام رحلت در حرم می‌خواند

حرکت دسته عزای مردم و خادمین به سمت حرم مطهر از میدان میر به سمت حرم مطهر، ایوان آینه همزمان با روز وفات حضرت معصومه(س) روز شنبه ۱۴ آبان از ساعت۸:۳۰ برگزار خواهد شد. در شام رحلت نیز مراسم عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام  سید حسین مومنی و مداحی مهدی رسولی برگزار می‌شود. آئین معنوی شمع گردانی نیز در صحن صاحب‌الزمان(عج) با حضور خادمان در شام رحلت با سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی و مداحی سید مهدی میرداماد از ساعت ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.

برپایی موکب‌ها ۸ روز در حرم حضرت معصومه(س)

۴ عنوان برنامه فرهنگی و تبلیغی، ۵ عنوان برنامه رسانه‌ای و فضای مجازی، ۱۰ عنوان برنامه در حوزه بین‌الملل، ۶ عنوان برنامه در حوزه خانواده، ۹ عنوان برنامه در حوزه کتابخانه و موزه، ۶ برنامه در حوزه مرکز قرآن و حدیث، ۵ برنامه در حوزه بانوان و ... از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده آستان حرم حضرت معصومه(س) برای این ایام است.

مواکب پذیرایی نیز در صحن‌های جواد الائمه(ع) و پیامبر اعظم(ص) از ۸ تا ۱۵ آبان‌ماه برپا می‌شود.

به گزارش فارس، روز ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم است، هجرت ایشان یک سال بعد از هجرت امام رضا(ع) به ایران صورت گرفت. پس از ورود حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیهم) به قم  آن حضرت ۱۷ یا ۱۹ روز ساکن منزل موسی بن خررج بود و در این مدت با حالت بیماری به عبادت و راز و نیاز با خداوند می‌پرداخت. دهم یا دوازدهم ربیع‌الثانی را سالروز وفات آن حضرت عنوان کرده‌اند که در قم سه روز ۱۰، ۱۱، و ۱۲ ماه ربیع‌الثانی را به عنوان سوگواری معصومیه(س)، مراسم برگزار می‌کنند.»

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین