عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۱۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
کربلایی سیدرضا نریمانی:
کربلایی سیدرضا نریمانی گفت: تاکنون هیئت‌ها، مراکز، تجمعات و مراسم‌های مختلفی هیئتی، سخنران و مداح داشته است و مخاطب صمٌ‌بُکم در هیئت می‌نشستند و استفاده می‌کردند. باید الان هیئت در مشارکتی دوسویه پیش برود.

عقیق: کربلایی سیدرضا نریمانی مداح اهل بیت (ع) با اشاره به راهکارهای فعالیت هیأت‌های مذهبی در عرصه جهاد تبیین اظهار داشت: هیأت برای این امر باید مسئله‌ای دوسویه شود. تاکنون هیأت‌ها، مراکز، تجمعات و مراسم‌های مختلفی هیأتی، سخنران و مداح داشته است و مخاطب صمٌ‌بُکم در هیأت می‌نشستند و استفاده می‌کردند. باید الان هیأت در مشارکتی دوسویه پیش رود.

واعظ و مداح هیأت باید پاسخگوی شبهات مردم باشند

وی افزود: قطعاً نوجوان و جوانی که در هیأت نشسته و به قول مقام معظم رهبری مخاطب نقد در هیأت که شاید جای دیگری نباشد، سؤالات و شبهات بسیاری دارد که در منبر جلسه چه واعظ و چه مداح باید پاسخگو باشند.

نقش زنان در هیأت را باید جدی گرفت

نریمانی با طرح این سؤال که چقدر نسبت به مشارکت زنان در هیأت توجه داشتیم، گفت: از الان به بعد باید حضور این قشر را جدی بگیریم زیرا بسیاری از کارهای تبیینی و روشنگری ما را زنان حاضر در هیأت پیش می‌برند و ما خیلی به آن‌ها توجه نداریم. این زنان فرزندان را تربیت می‌کنند.

از زنان برای روشنگری و تبیین باید بهره بُرد

این مداح اهل بیت (ع) اضافه کرد: اگر از نقش زن در هیأت، درست استفاده کنیم و برای روشنگری و تبیین بهره ببریم، در زمینه جهاد تبیین تأثیرگذار است.

فیلم این سخنان را اینجا مشاهده کنید:

تعداد بازدید : 87

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین