عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
فیلم|
حجت الاسلام طالب پور گفت: این ناسپاسی و ناشکری است افرادی که از بودجه بیت المال استفاده کرده و شهرت یافته اند و از رسانه ملی مطرح شده اند اکنون به مبانی دینی خدشه وارد کنند و احساسات پاک مردم را تحریک کرده و از روی بی اطلاعی و بدون تحقیق عکس العمل نشان دهند و اقداماتی که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست را انجام دهند.

عقیق: در این روزها که توام با اغتشاشات و برافروخته شدن شعله توطئه ها از سوی بدخواهان و دشمنان انقلاب اسلامی همراه بود، سکوت خواص و البته موضع گیری خارج از دایره بصیرت و مبتنی بر احساسات و با چاشنی اغراق و تحریف برخی سلبریتی ها بربستر فضای مجازی فتنه ای پرسوزتر است.

اخیرا یکی دیگر از بازیگران سینما و تلویزیون با انتشار یک عکس و مطلب، البته تحریف شده مرتبط با امام جمعه اصفهان که چندین سال گذشته در ایام فتنه اسیدپاشی از سوی فتنه گران و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران منتشر شده بود، دوباره سعی در حمله وهجوم به روحانیت و انقلاب کرده‌اند.

بازنشر خبر دروغ علیه امام جمعه اصفهان | باز هم پای سلبریتی ها در میان است + فیلم

 

فیلم توضیحات آیت الله طباطبایی نژاد درباره پشت صحنه هجمه ها

تعداد بازدید : 26

 

دروغ پردازی و شایعه پراکنی برخی سلبریتی ها

در همین رابطه حجت الاسلام محسن طالب پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان با اشاره به حوادث اخیری که در پی فوت مهسا امینی در کشور رخ داد و اظهار نظر برخی افراد با هدف دروغ پردازی، شایعه پراکنی و اتهام زنی علیه برخی از شخصیت های دینی و دستگاه انتظامی کشور اظهار کرد: به دنبال حوادث اخیر در پی فوت مهسا امینی، در کشور شاهد بودیم که اتفاقات متفاوتی رخ داد و در برخی از موارد باعث تعجب شخصیت ها، رسانه ها و حتی افراد عادی جامعه شد.

وی با اشاره به اظهار نظر افرادی که هیچ تخصص و سررشته ای در مسائل ندارند و سعی می کنند با دروغ پردازی، شایعه پراکنی و اتهام زدن به دیگران بر التهابی که در جامعه ایجاد شده بیفزایند، افزود: از جمله اینها افرادی هستند که تحت عنوان سلبریتی و به عنوان هنرمند و ورزشکار مطرح هستند و هر چند تعداد این افراد بسیار اندک است و به قول رهبر انقلاب نباید به این مسائل توجه کرد، اما علی رغم هشدارها و تذکرهای داده شده این افراد در این موضوع ورود کرده و در فضای مجازی و رسانه ها تشنج ایجاد می کنند.

کارشناس سیاسی اظهارنظر پیرامون صحبت های تحریف شده امام جمعه اصفهان را نمونه ای از دامن زدن به التهاب های رسانه ای عنوان کرد و گفت: این بازیگر مطلبی را در صفحه شخصی اش منتشر کرده است که در واقع صحبت تحریف شده امام جمعه اصفهان درباره اسیدپاشی بود در حالی که این حرف به هیچ عنوان صحت ندارد و اتهام است.

وی اضافه کرد: ضمن این که بر فرض یک سهو و در واقع اشتباه لفظی هم صورت گرفته باشد، این موضوع با مبانی دینی، اخلاق، انسانیت و با شرع مقدس اسلام سازگاری ندارد و از زبان فردی که خود عالم دین و مروج احکام الهی است به هیچ عنوان حتی احتمال مطرح شدن ندارد و حتی اگر یک فرد عادی نیز این حرف را بزند نباید آن را انعکاس داد، چرا که یک نوع اشاعه فحشاء و در واقع به نوعی زیر سوال بردن مبانی دینی است.

حجت الاسلام طالب پور با تاکید بر اصل ضرر نرساندن در اسلام تصریح کرد: در مبانی دینی ما به هیچ عنوان ضرر رساندن و آسیب به دیگران جایز نیست و اسلام در این باره می فرماید "لاضرر و لاضرار فی الاسلام" یعنی حتی به خود آسیب رساندن جایز نیست، به ویژه درباره عمل بسیار زشت و ناپسندی مانند اسیدپاشی که وجدان هیچ فردی این کار را قبول نمی کند.

وی با بیان این که رهبر انقلاب تذکر لسانی را بهترین روش در امر به معروف و نهی از منکر می دانند گفت: معتقد هستیم بسیاری از افرادی که حجاب کامل ندارند بیشتر از روی بی اطلاعی است و یا مبانی دینی را خوب یاد نگرفته اند و برای آنها بیان نشده است و این کار آنها از روی غرض و قصد نیست.

کارشناس سیاسی عنوان کرد: رهبر انقلاب نیز در فرمایشات خود فرمودند این افراد را باید متنبه و آگاه کرد و به آنها تذکر داد و یادآوری کرد، لذا ما هیچ گونه برخورد خشنی را نمی پسندیم.

حجت الاسلام طالب پور اتهامات علیه دستگاه انتظامی و تاخیر در پاسخ دادن به این اتهامات را نادرست دانست و گفت: متاسفانه این قضیه دیر اتفاق افتاد و خانواده مرحومه امینی دیر اقدام کردند و اخیرا آنها اظهار داشتند که هیچ اثری از ضرب و شتم در سر و صورت ایشان ندیده اند و حتی پدر مرحومه امینی زمانی که جنازه را می بیند اقرار می کند، اما متاسفانه برخی هنوز این اتهامات را مطرح می کنند و وانمود می کنند که نظام، انقلاب و مراکز فرهنگی به خصوص نیروی انتظامی از روش های خشن و تند استفاده می کنند در حالی که این مسئله با هیچ یک از مبانی دینی، شرعی و عقلی ما سازگار نیست.

وی در ادامه با زیر سوال بردن اظهارنظر برخی افراد و چهره ها درباره مسائل تخصصی و دینی عنوان کرد: بارها اتفاق افتاده است که هنرمندان اعتراض کردند چرا دیگر افراد در مسائلی که تخصص در هنر و سینما ندارند وارد مشکلات آنها می شوند، در پاسخ باید همین نکته را به آنها بگوییم که بر سر سفره نظام و انقلاب نشستید و ارتزاق کردید و از برکت این انقلاب و پول بیت المال عزت وشهرت یافتید، لذا سلبریتی ها نباید در عرصه ای که تخصص ندارند اظهارنظر عجولانه نمایید.

کارشناس سیاسی خاطر نشان کرد: این ناسپاسی و ناشکری است افرادی که از بودجه بیت المال استفاده کرده و شهرت یافته اند و از رسانه ملی مطرح شدند اکنون این گونه اقدام کنند یعنی به مبانی دینی خدشه وارد کنند و احساسات پاک مردم را تحریک کرده و از روی بی اطلاعی و بدون تحقیق عکس العمل نشان دهند و اقداماتی که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست را انجام دهند.

حجت الاسلام طالب پور تاکید کرد: به آنها توصیه و نصیحت می کنیم که در اموری که مربوط به آنها نیست وارد نشوند و در اموری که تخصص ندارند اظهارنظر نکنند و اتهام نزنند و دروغ نگویند، چرا که هیچ یک از این موارد قابل پذیرش نیست و هر کس وظیفه خود را بشناسد و به آن عمل کند.

وی افزود: این که امروز می بینیم افرادی که تحت تاثیر دشمنان این انقلاب و ملت هستند و از همان دهه اول انقلاب درصدد تجزیه ایران بودند سردمدار این حرکت شدند وعده ای نیز از روی جهل و نادانی یا برخی غرض های شخصی ورود پیدا می کنند، درواقع به امنیت خدشه وارد می کنند.

کارشناس سیاسی عنوان کرد: برخی با شعار مشکلات اقتصادی وارد شدند، در حالی که خسارت هایی که در این حوادث وارد شد، هزینه های هزار میلیارد تومانی به بیت المال و مردم وارد کرد و اگر دولت می خواست طرح های معیشتی و اقتصادی اجرا نماید اکنون باید خسارت این اقدامات عده ای آشوبگر بی عقل و منطق را جبران کند.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین