عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۰۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
آیت الله جوادی آملی:
آیت الله جوادی آملی گفتند: قرآن باید درس رسمی حوزه شود و همانطور که به سایر مباحث پرداخته می شود به قرآن کریم نیز پرداخته شود.

عقیق: آیت الله العظمی «عبدالله جوادی آملی» از مراجع تقلید تاکید کردند: حوزویان باید نسبت به پاسخ به شبهات غرب اهتمام ورزند و توانایی پاسخ به شبهات جامعه را داشته باشند، اندلس سابق بزرگانی از فقه و علوم اسلامی داشت اما چیزی که دین را از اندلس گرفت جنگهای صلیبی نبود، بلکه شبهات فکری بود.

ایشان در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب که به مناسبت میلاد پیامبر اعظم و امام صادق علیهم السلام در بیت ایشان برگزار شد ابراز داشتند: پیامبر اکرم به ما سفارش کرده اند قرآن را امام خود قرار دهید و قرآنی زندگی کنید، لازمه اش این است که انسان طیب و طاهر باشد تا کلامش در جامعه اثرگذار باشد.

مرجع تقلید شیعیان افزودند: حوزویان و مدیران اگر طیب و طاهر نباشند نمی توانند جامعه را طیب و طاهر کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم پاسخگویی بر شبهات بیان داشتند: حوزویان باید نسبت به پاسخ به شبهات غرب اهتمام ورزند و توانایی پاسخ به شبهات جامعه را داشته باشند، اندلس سابق بزرگانی از فقه و علوم اسلامی داشت اما چیزی که دین را از اندلس گرفت جنگهای صلیبی نبود، بلکه شبهات فکری بود، لذا نباید نسبت به شبهات مطرح در جامعه بی تفاوت بود، و باید آنها را به وسیله روایاتی که مفسر قرآن هستند جواب داد.

ایشان با اشاره به جایگاه صحیفه سجادیه ابراز داشتند: مفاتیح الجنان کتاب ارزشمندی است اما بر همه ما لازم است سالی دو سه بار ادعیه صحیفه سجادیه را تلاوت کنیم.

آیت الله جوادی آملی ادامه دادند: انسان هرگز نباید بگوید من خسته ام یا من نمی توانم، چرا که اصل روح است و اگر روح و اراده تقویت شود بدن همراهی می کند.

 

منبع:ابنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین