عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۰۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
حاج محمدرضا بذری:
حاج محمدرضا بذری با بیان اینکه برخی خواص در اغتشاشات اخیر به تعبیر مقام معظم رهبری با دشمن مخرج‌ مشترک داشتند، گفت: باید افرادی که با دروغ‌پردازی و شایعه‌سازی، آتش تهیه برای دشمن فراهم کردند، در هر پُست و لباسی هستند محاکمه شوند.

عقیق: رسانه‌های معاند و برخی از سلبریتی‌ها در روزهای اخیر تلاش کردند با انتشار دروغ‌هایی، بنزین روی آتش اغتشاشات بریزند و فضای نا آرامی‌های کشور را حفظ کنند. این روزها که پرده از دروغ آنان افتاده و روسیاهی برایشان مانده است، بازهم موضع درست نمی‌گیرند و خطای گذشته را جبران نمی‌کنند. حال با این افراد که خسارات فراوان به بخش‌های مختلف کشور وارد کردند، چه باید کرد؟ در این خصوص با محمدرضا بذری مداح سرشناس کشورمان که اهل مازندران است، مصاحبه‌ای داشتیم.

دروغ‌های بعضی خواص، احساسات و غیرت مردم را جریحه‌دار کرد

محمدرضا بذری مداح اهل بیت(ع) در گفت‌وگویی اظهار داشت: فتنه و اغتشاش‌های اخیر براساس یک دروغ بزرگ شکل گرفت که نقل این دروغ‌ها از سوی رسانه‌های دشمن، اتفاقاتی طبیعی است، اما تعجب اصلی از خواص بود که به این دروغ‌ها دامن زدند و به شکل حقیقتی برای مردم جا انداختند که خانم مهسا امینی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و موجب شدن که احساسات مردم و غیرت آنان جریحه‌دار شود.

وی گفت: این دروغ‌پراکنی و شایعه‌سازی‌ها مانند بنزینی بود که روی آتش اغتشاشات ریخته می‌شد و در فضای مجازی هم سلبریتی‌ها و افراد شاخص، پست و استوری گذاشتند و مخاطبان خود را تهییج کردند تا همه عوامل دست به دست هم دهد و در کف خیابان شاهد اغتشاش باشیم. نقش اصلی در این اغتشاشات آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و سرویس‌های جاسوسی کشورهای بیگانه و معاند و رسانه‌های آنان ایفا کردند.

دروغ‌پردازان اغتشاشات در هر پُست و لباسی باید محاکمه شوند

بذری با بیان اینکه برخی از خواص در این ماجرا به تعبیر مقام معظم رهبری با دشمن مخرج‌ مشترک داشتند و نباید این فعالیت‌ها و خطاها نادیده گرفته شود، گفت: باید افرادی که با دروغ‌پردازی و شایعه‌سازی، آتش تهیه برای دشمن فراهم کردند، در هر پُست و لباسی هستند محاکمه شوند و برخوردی سخت با آنان شود.

وی گفت: نیروی انتظامی در کار بسیاری خوبی از ۴ نماینده مجلس که در این روزها مواضع نادرستی داشتند، شکایت کرد. این شکایت بجا بود؛ زیرا افرادی در این دوران تهمت زدند و به رسانه‌های بیگانه خوراک دادند.

رسانه‌های معاند با دروغ‌پردازی آتش اغتشاشات را حفظ می‌کنند

این مداح اهل بیت(ع) گفت: رسانه‌های معاند همچنان با دروغ‌پردازی، تلاش می‌کنند این هیجان و اغتشاش‌ها را حفظ کنند. زمانی که چنین اتفاقاتی و اغتشاشاتی رخ می‌دهد براساس آیات و روایات، ریزش‌هایی داریم. لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً یعنی افراد غربال می‌شوند و گویی دانه‌های این غربال هرروز دُرشت‌تر می‌شود و ماندن افراد سخت شده است. البته این نیز در روایات آمده است که دین‌داری در آخرالزمان سخت و مشکل است و مانند نگه‌داشتن گوی داغ در دست است.

وی ادامه داد: در این ماجراها برخی از سخنرانان، مداحان و هیأتی‌ها که توقع نداشتیم، کم آوردند و ریزش کردند. البته در این دوران باز هم هیأتی‌ها به میدان آمدند و برخی از اختلافات را حل کردند، اما ریزش هم داشتیم که امیدواریم به لطف خدا متوجه اشتباه خود شوند و برگردند.

نگاه مقام معظم رهبری در هر فتنه‌ای راهگشاست

بذری گفت: در این ماجرا بازهم مشهود شد که مقام معظم رهبری چقدر نقش اساسی در این انقلاب و نظام دارند. هر میزان دشمنی‌ها تغییر رنگ دهند و فتنه‌ها به روز شود، مقام معظم رهبری نشان دادند که نگاهی به روز، پدرانه و راهگشا دارند. در هر فتنه‌ای که در این سال‌ها رخ داده، نگاه ایشان و راهگشایی‌های ایشان فوق‌العاده بوده است و حتی تلاش بسیار کردند تا افرادی که علیه نظام موضع گرفتند، راه بازگشت گذاشتند تا روزی برگردند. ایشان این مرتبه هم فرمودند: اگر موضع عجولانه گرفتی باز برگرد و شرایط را اصلاح کن. بهترین راه در این شرایط این است که نگاه‌مان به مقام معظم رهبری باشد.

این مداح اهل بیت (ع) با انتقاد از برخی اعلام موضع‌های افراد در این شرایط گفت: برخی از افراد در این شرایط مواضع نادرست، نابجا داشتند. حجاب اصل است و دستور دین اسلام است و حتی قانون و فرهنگ ماست، بنابراین حجاب نمی‌تواند باشد. افراد در این شرایط باید دقیق و سنجیده صحبت کنند تا دستاویز رسانه‌های بیگانه نشود.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین