عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۰۷۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
حاج مرتضی طاهری:
حاج مرتضی طاهری مداح پیشکسوت اهل بیت (ع) گفت: در روزهای کنونی، عده‌ای با این اغتشاشات و دروغ‌پردازی‌ها کاسبی می‌کنند و به حسابشان پول می‌آید که باید با آنان سخت برخورد کرد.

عقیق: اغتشاشات اخیر برپایه یک دروغ در خصوص فوت مهسا امینی رخ داد و پس از آنان نقل دروغ‌های دیگر بر آتش آن افزود. ماجرایی که بعد از مدتی هرکدام از این دروغ‌ها نقش بر آب شد و روسیاهی‌اش برای نقل کنندگان آن باقی ماند، اما با مسببین اصلی و دروغ‌گویان این غائله چه برخوردی باید کرد؟ با مرتضی طاهری مداح اهل بیت(ع) و رئیس هیأت مدیره خانه مداحان برای رسیدن به پاسخ این سئوال، گفت‌وگویی داشتیم.

اغتشاشات اخیر رخ داد تا مانع اثربخشی اقدامات اقتصادی دولت شوند

حاج مرتضی طاهری مداح اهل بیت (ع) در گفت‌وگویی اظهار داشت: حوادثی در روزهای گذشته در این کشور رخ داد که متاسفانه خسارت‌های مالی و جانی بر این کشور تحمیل کرد. بسیاری از عزیزان خوب، خدمتگزار و پاک ما به شهادت رسیدند و عده‌ای هم که ارتباطی با این اغتشاشات نداشتند، بعضاً توسط عوامل اغتشاش مورد آسیب قرار گرفتند و جان باختند.

وی افزود: آمریکا و کشورهای غربی احساس کردند که بدون برجام، مشکلات اقتصادی ایران اسلامی در حال برطرف شدن است و دیپلماسی دولت آیت‌الله رئیسی در حال به بار نشستن. برای جلوگیری از این مهم، اغتشاش و فتنه کنونی را به راه انداختند تا مانع آن شوند. البته همیشه بهانه‌ای برای اغتشاش دُرست می‌کنند. در این ماجرا اتفاقی برای مرحومه مهسا امینی رخ داد که ممکن بود در هرجای دیگری باشد و هیچ ارتباط آشکار، روشن و اثبات‌شده‌ای با خطای ماموران نیروی انتظامی نداشته است. لااقل مدارک و اسناد پزشکی و گزارش دستگاه‌های بررسی‌کننده این را اثبات کرد و نقل قول کذب دروغگویان را آشکار ساخت.

برخی با دروغ‌پردازی‌ها بنزین روی آتش اغتشاشات ریختند

طاهری با اشاره به اینکه عده‌ای در اغتشاشات اخیر با دروغ‌پردازی‌ها، بنزین روی آتش ریختند که جرم آن‌ها بسیار سنگین است، گفت: افرادی که با دروغ‌پردازی و شایعه‌سازی نظام و مردم را دچار مشکل می‌کنند، قطعاً جرم سنگینی دارند و نباید بخشیده شوند. عده‌ای ممکن است از روی احساس، بی‌توجهی یا حتی کنجکاوی به دلیل سن، وارد این غائله شده‌ بودند و به فرموده مقام معظم رهبری که فصل‌الخطاب است، باید حساب این دسته تفاوت کند.

عده‌ای با دروغ‌پردازی در اغتشاشات، کاسبی کردند

این مداح اهل بیت(ع) ادامه داد: این دسته دوم، مدتی بازداشت و توجیه می‌شوند تا در مراتب بعدی دیگر دچار چنین خطایی نشوند، اما دسته اول با این اغتشاشات و دروغ‌پردازی‌ها کاسبی می‌کنند و به حسابشان پول می‌آید که باید با آنان سخت برخورد کرد.

اگر به مسببان رحم شود، قطعاً جری‌تر می‌شوند

وی تصریح کرد: افرادی که محور، لیدر، برنامه‌ریز، طراح و مجری اغتشاش بودند باید مشمول برخورد سخت شوند و هیچ ملاطفتی با آنان نشود. در ضرب‌المثل هم داریم «ترحم بر پلنگ تیز دندان/ ستم کاری بود بر گوسفندان.» یعنی اگر با این افراد ترحم شود، قطعاً برای اغتشاشات بعدی جری‌تر می‌شوند.

پیشرفت‌های کشور برای هر ایرانی افتخار است

طاهری با بیان اینکه ایران اسلامی تنها کشور سربلند دنیاست که نوکر هیچ ابرقدرتی نیست، گفت: کشور ما به پیشرفت‌های فراوانی رسیده است که مایه افتخار هر ایرانی اعم از انقلابی و غیرانقلابی، مسلمان و غیرمسلمان، معتقد و غیرمعتقد و ... است. زمانی که در دنیا همه به قدرت این کشور اعتراف می‌کنند، مایه مباهات هر ایرانی است و باید به این پرچم ببالند. قطعاً باید با افرادی که عامل این اغتشاشات بودند، بدون ملایمت برخورد کرد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین