عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
حجت الاسلام حسینی قمی:
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: بر اساس فرموده نبی خدا بهترین بنده خدا کسی است که با اهل و عیال خود خوب باشد و با اهل و عیال داخل خانه خوش اخلاق باشد.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی طی سخنانی، شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: در نهج البلاغه بیش از ۲۰۰ بار نام و القاب نبی گرامی اسلامی آمده است که خطبه ۱۶۰ نهج البلاغه که طولانی‌ترین خطبه می باشد در توصیف ویژگی‌های حضرت رسول است.

وی افزود: طبق محتوای بخشی از فرازهای این خطبه در توصیف نبی خدا، حضرت همانند دیگران بر زمین می نشستند، غذای معمولی می خوردند، لباس خود را وصله می کردند و سوار مرکبی می شدند و گاهی زین نداشت و تواضع داشتند.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: زمانی که مردم می خواستند به دیدار سلاطین بروند باید مراحل مختلف را طی می کردند اما زمانیکه می خواستند به خدمت نبی خدا برسند بدون هیچ عسر و حرجی خدمت رسول خدا می رسیدند.

حسینی قمی تاکید کرد: رسول خدا برترین بنده الهی در عالم هستی بود اما به قدری تواضع داشتند که گاهی تشخیص نبی خدا در میان مردم سخت بود چرا که حضرت همانند مردم لباس بر تن می‌کرد و همانند مردم بر زمین می نشست.

وی اظهار داشت: بر اساس فرموده نبی خدا بهترین بنده خدا کسی است که با اهل و عیال خود خوب باشد و با اهل و عیال داخل خانه خوش اخلاق باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: اوج اخلاق نبی خدا در داخل خانه بود و همانگونه که در بیرون از منزل با مراجعین خوش اخلاق بودند دقیقا در داخل منزل نیز خوش اخلاق و خوش برخورد بودند.

حسینی قمی تاکید کرد: بسیاری از کسانی که جذب دین اسلام شدند به خاطر اخلاق و تواضع نبی خدا بود.

وی افزود: تمام کسانی که خدمت رسول خدا می رسیدند بعد از برگشت احساس می‌کردند نبی خدا با آن‌ها صمیمی است و هیچگاه نبی خدا حرف مراجعین را قطع نمی‌کردند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: وجود اصحابی همچون حضرت علی علیه‌السلام، ابوذر، سلمان و… از معجزات تربیتی نبی خدا در عالم هستی است.

وی خاطر نشان کرد: حاکمانی که خود را در قله قدرت ببینند هیچگاه متواضع نخواهند شد و با زیر دستان برخورد مناسبی نخواهند داشت.

حسینی قمی تاکید کرد: خدمت به مخلوقات از ویژگی‌های بارز نبی خدا است به گونه ای که اگر حضرت در حال نماز بودند و کسی در کنار سجاده حضرت می ایستادند، حضرت نماز خود را کوتاه و به سرعت تمام می کردند.

وی افزود: حضرت زمانیکه وارد منزل می شدند اوقات خود را در منزل به سه بخش عبادت، سپری نمودن زمان با زن و فرزند و مسائل شخصی تقسیم می کردند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: شبی که حضرت از غار حرا به منزل آمدند تنها بودند اما با اخلاق حسنه و منطق قرآنی توانستند معجزه کرده و انسان‌ها را جذب دین نمایند.

حسینی قمی تاکید کرد: با توجه به اینکه در آستانه جشن میلاد هستیم لازم است مراسمات مفصل جشن سرور در سطح شهر برگزار شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین