عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
همزمان با ۱۲ ربیع الاول:
میلیون‌ها یمنی با حضور در میادین اصلی شهرهای مختلف این کشور، زادروز مبارک پیامبر اکرم(ص) را جشن گرفتند.

عقیق:همزمان با روز میلاد حضرت محمد (ص) به روایت اهل سنت (۱۲ ربیع الاول)، هزاران یمنی در استان‌های صنعاء، صعده، حجة، ذمار، إب، تعز، عمران، محویت، الجوف و البیضاء و مناطق آزاد شده در استانهای مأرب و شبوه خود را به میدان‌های تعیین شده برای برگزاری جشن میلاد رسول اکرم رساندند و مراسم باشکوه عید میلاد خاتم النبیین را برگزار کردند.

دیروز (شنبه، ۸ سپتامبر) مصادف بود با ۱۲ ربیع‌الاول در یمن و مردم این کشور در استان‌های مختلف که از چند روز پیش با آزین بندی شهرها و روستاها، خود را برای برگزاری این جشن آماده می‌کردند، سرانجام این جشن را مانند سالهای گذشته بسیار باشکوه برگزار کردند.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، نیز با انتشار گزارشی تصویری از حضور یمنی‌ها در پایتخت نوشت که میدان «السبعین» در صنعاء شاهد حضور پرشمار مردمی بود که از مناطق مختلف، خود را به این میدان رسانده بودند و در حالی که پارچه نوشت بزرگ و سفیدی که منقش به نامه حضرت محمد (ص)، با رنگ سبز بود، با دستهایشان بر بالای سرشان گرفته بودند، فریاد «لبیک یا رسول الله» سر دادند. 

تعداد بازدید : 27
 
تعداد بازدید : 14
 

پیش از آغاز رسمی مراسم، مردم حاضر در میدان السبعین با سر دادن شعار، از دشمنان اسلام اعلام برائت کردند و با خواند شعر و سرود، خوشحالی خود را از این روز به نمایش گذاشتند.

 

 

 

 

علاوه بر صنعاء، سایر شهرها و استان‌های یمن نیز شاهد مراسم باشکوه جشن میلاد رسول اکرم (ص) بود که تصاویر آن در ادامه می‌آید:

تعداد بازدید : 7
جشن باشکوه

 

 

 

جشن باشکوه میلاد پیامبر (ص) در البیضاء
 
 
جشن باشکوه میلاد پیامبر (ص) در ذمار

 

تعداد بازدید : 6
جشن باشکوه میلاد پیامبر (ص) در صعده
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین