عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۹۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
حجت‌الاسلام ملکیان عنوان کرد:
داماد مرحوم آیت الله ناصری گفت: آیت الله ناصری از شیخ محمد کوفی می‌پرسد، اگر من بخواهم انسان خوبی بشوم و خدمت امام زمانم برسم چه باید بکنم؟ شیخ محمد کوفی در پاسخ می‌گوید، با انجام واجبات، ترک محرمات و اخلاص در عمل می‌توانید خدمت امام زمان(عج) برسید.

عقیق: حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان، داماد مرحوم آیت الله ناصری در گفت‌وگویی با بیان اینکه آیت الله ناصری بسیار بر حفظ زی طلبگی و شأنیت حوزه تاکید داشتند، اظهار داشت: زی طلبگی و شأنیت حوزه با نظام و نظام نیز با اسلام گره خورده و این وظیفه انسان را زیاد می‌کند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که می‌فرماید «کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً»، عنوان کرد: خوبی کار ما آبروی امام زمان(عج) است و اگر ما عمل بدی داشته باشیم، بدی آن نیز به پای نظام، انقلاب، اسلام و امام زمان(عج) نوشته می‌شود.

امام جمعه سپاهان شهر یادآور شد: وقتی مادر آیت الله ناصری در نجف از دنیا رفت، ایشان چهارده سال بیشتر نداشت و پس از آن پدر ایشان از عراق به ایران مهاجرت کرد و در ایامی که در نجف بودند، شب‌های جمعه شیخ محمد کوفی از کوفه به نجف رفته و در حجره پدر ایشان می‌ماند.

وی ادامه داد: آیت الله ناصری در همان سن چهارده سالگی از شیخ محمد کوفی می‌پرسد، اگر من بخواهم انسان خوبی بشوم و خدمت امام زمانم برسم چه باید بکنم؟ که شیخ محمد کوفی در پاسخ به آیت الله ناصری می‌گوید، با انجام واجبات، ترک محرمات و اخلاص در عمل می‌توانید خدمت امام زمان(عج) برسید.

حجت‌الاسلام ملکیان بیان کرد: به نظر من با همین نصیحت شیخ محمد کوفی، که خود به محضر امام زمان(عج) رسیده بود، از همان چهارده سالگی شخصیت آیت‌الله ناصری شکل گرفت.

وی مطرح کرد: نتیجه این ریل گذاری عزتی است که آیت الله ناصری در زمان حیات و در هنگام رحلت داشتند.

داماد آیت الله ناصری ادامه داد: خداوند در قرآن هم وعده داده است که «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا»، کسی که به خدا ایمان آورد و اعمال صالح انجام دهد، خداوند محبت خود را در قلوب مومنان ایجاد می‌کند.

وی مهمترین ویژگی آیت الله ناصری را ایمان، تواضع، عمل صالح و اخلاص و ارادت به اهل‌بیت(ع) به ویژه امام زمان(عج) دانست و گفت: من با اینکه مانند فرزندان ایشان بودم، ولی هنگامی که برای دیدار ایشان می‌رفتم حتی در این ایام که حال مناسبی نداشتند، مقید بودند با سختی از جا بلند می‌شدند و احترام می‌گذاشتند.

حجت‌الاسلام ملکیان اضافه کرد: تواضع آن عالم وارسته نسبت به عموم مردم بسیار بود، به گونه‌ای که ساعت‌ها دو زانو می‌نشستند و اگر از مسئولین یا افراد عادی نزد ایشان می‌آمدند به همان شکل می‌نشستند.

امام جمعه سپاهان شهر با بیان اینکه آیت الله ناصری مقید بودند که دعای فرج را در قنوت خود می‌خواندند، گفت: علاقه بسیار به امام زمان(عج) و انتظار ظهور در وجود آیت الله ناصری موج می‌زد.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین