عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۷۶۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲
موکب دار عراقی تجلیل شدند
آیین تجلیل از موکب داران عراقی با حضور حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت‌الاسلام احمدی مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین، حجت الاسلام اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در عراق و جمعی از موکب داران عراقی در کربلای معلی برگزار شد.

 

عقیق: در این همایش به صورت نمادین از موکب داران برگزیده به خاطر میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی تجلیل شد.

برنامه با تلاوت زیبای مهدی تقی‌پور قاری بین‌المللی قرآن کریم آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام صافی مسئول موسسه بین‌المللی اربعین در کربلای معلی برای حاضران سخن گفت.

 

نواب: کاری که شما می‌کنید در تاریخ بی‌نظیر است

وی در سخنانش از موکب داران که با جان و مال خود از زائران اربعین حسینی میزبانی کردند، تقدیر کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت طی سخنانی با بیان اینکه در طول تاریخ اربعین حسینی این میزان زائر نداشته است، گفت: توفیقی که امروز نصیب شما شده در طول تاریخ نصیب هیچ گروهی نشده و آن این است که میلیون‌ها زایر برای اربعین بیایند و شما توفیق خدمت به آن ها پیدا کنید.

 

نواب: کاری که شما می‌کنید در تاریخ بی‌نظیر است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به لزوم آسیب شناسی خدمت به زوار اربعین گفت: این خدمت نیازمند آسیب شناسی است، زیرا اگر این کار رخ ندهد برنامه‌ها تبدیل به عادت می‌شود و رنگ معنوی خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: خدمت یعنی قبل از آنکه زائر بیاید نیازهای اورا بشناسید و بر این اساس مقدمات را فراهم کنید. البته آنچه ما از شما در این سال‌ها دیده‌ایم این است که پیش‌بینی‌ها را کرده‌اید و حتی برای بچه‌ها هم فکر کرده و برنامه دارید، از طرفی گرما امروز مشکل است که باید برای آن‌هم فکر کرد تا در سالهای آینده زوار کمتر به مشکل بخورند.

حجت‌الاسلام نواب، آسیب شناسی، برنامه‌ریزی برای حل مشکلات و ارایه برنامه‌های جدید برای زائر‌ را سه کار لازم دانست و گفت اجر کامل زمانی محقق می‌شود که برنامه‌های شما پیوست فرهنگی داشته باشد. به عنوان مثال می‌توانید دعای مکارم الاخلاق یا رساله حقوق امام سجاد را در موکب های اربعین به زوار شرح دهید.

 

نواب: کاری که شما می‌کنید در تاریخ بی‌نظیر است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اجر خادمان زوار را بسیار بالا دانست و گفت: من به شما خدام امام حسین (ع) می‌گویم هزاران هزار مرحبا به شما. کار شما بی نظیر است، هیچ جای دنیا پیدا نمی‌کنید کسانی را که یکسال زحمت بکشد و حاصل آن را برای زوار خرج کنند.

در حاشیه این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی مسئول کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد مرکزی اربعین درباره این برنامه گفت: تکریم از موکب داران عراقی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است که در سال‌های اخیر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این کار به نمایندگی از مردم ایران انجام می‌شود و امسال هم ۵۰ نفر از موکب داران اهل کربلا به این مراسم دعوت شده و از مهمان نوازی و کرامت این عزیزان تجلیل می‌شود‌.
وی درباره انتخاب این موکب داران گفت: این ها مسئولان موکب های بزرگ هستند که اغلب از عشایر و در واقع بزرگان عشایر عراق هستند.

احمدی از برگزاری این برنامه طی ۵ سال اخیر خبر داد و گفت: طی این زمان از ۴ هزار موکب دار عراقی تجلیل شده که البته این تقدیرها در برابر کرامت و میزبانی شایسته آنها چیزی نیست.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین