عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۷۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
اربعین
به رغم توصیه ستاد مرکزی اربعین مبنی بر کوتاه کردن سفر اربعین و بازگشت زائران به کشور، هم‌چنان جمعی از زائران اربعین به دلیل نبود اتوبوس به تعداد لازم برای انتقال به مرزها، در شهرهای زیارتی عراق حضور دارند.

عقیق:کربلا مملو از زائرانی است که از نقاط مختلف کشورمان به زیارت اربعین مشرف شده‌اند. جمعی از زائران پس از زیارت ارباب قصد تشرف به سایر اعتاب‌ مقدسه عراق را دارند و برخی دیگر هم در جست‌وجوی ماشین برای حرکت به سمت مرزها و بازگشت به کشور.

 

                                                کمبود وسیله نقلیه برای بازگشت زائران اربعین به کشور

با توجه به خیل جمعیت در کربلا، بسیاری از موکب‌های اربعین در زمینه اسکان با مشکلاتی روبه‌رو هستند. همین امر موجب شده تا بسیاری از ایرانیان در کوچه‌ها ‌و خیابان‌های منتهی به حرم‌ها یا در فاصله‌ای دورتر مستقر شوند. 

 

برخی دیگر نیز سفر خود را کوتاه کرده و به فکر بازگشت به کشور هستند، اما مشکل نبود اتوبوس برای بازگشت به مرزها موجب شده تا بسیاری از زواری که قصد بازگشت به کشور را هم دارند، مجبور به حضور بیش‌تر در کربلا باشند. از طرفی هم هر لحظه بر تعداد زائران اربعین در کربلا افزوده می‌شود. 

 

 

                                                    کمبود وسیله نقلیه برای بازگشت زائران اربعین به کشور

بیش‌تر زائرانی که می‌خواهند از کربلا به کشور بازگردند، مرز مهران را برای بازگشت انتخاب کرده‌اند. با این وجود، بیش از ۸ ساعت است که زائران در قسمت‌های مختلف کربلا منتظر اتوبوس هستند.

به گفته یکی از زائران اربعین، پس از ساعت‌ها انتظار یک اتوبوس با ظرفیت ۴۴ نفر به مقصد مهران آماده مسافرگیری شد، اما آنقدر تعداد زائران برای رفتن به مرز مهران بالا بود که یک اتوبوس پاسخگوی نیاز زائران نبود و حجم جمعیت به دنبال اتوبوس پیش می‌رفت تا بتواند سوار شود.

 

در نجف اشرف هم، چنین وضعیتی وجود دارد و جمعی از زائران در حرم علوی حضور دارند و موفق به بازگشت نشده‌اند.

نبود امکانات برای بازگشت زائران به کشور در حالی است که ستاد مرکزی اربعین همواره از زائران می‌خواهد زودتر به کشور بازگردند، اما نبود اتوبوس به تعداد لازم مانع از بازگشت زائران شده است.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین