عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
رئیس ستاد اربعین در گفتگوی تلویزیونی عنوان کرد:
تا الان هیچ‌گونه تلفاتی را نداشتیم. مشکل افرادی که گرمازده شده بودند برطرف شده. زائرانی که داخل خاک عراق هستند در برگشت تسریع کنند و برگشت‌شان را به روزهای آینده موکول نکنند.

عقیق: سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین صبح امروز جمعه 18 شهریور در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت مرزها اظهار داشت: ما شب گذشته در مرز مهران یک جلسه 5 ساعته با حضور وزیر کشور، دستگاه فراجا، فرمانده عالی انتظامی و همه دست اندکاران ستاد اربعین داشتیم.

* ناتوانی طرف عراقی در حمل و نقل زائران به سمت عتبات

وی با بیان اینکه در برخی از مرزهای ما مخاطرات جدی برای زائران به وجود آورد، گفت: ریشه اصلی مشکلات دو مسئله است؛ یکی ناتوانی طرف عراقی در حمل و نقل زائران به سمت عتبات و مسئله بعدی ضعف و کندی خروج زائران از گیت های پلیس مرزی و گذرنامه عراق است. این دو مسئله باعث شد ما در مرز مهران تجمع چند ده هزار نفری داشته باشیم که با تلاش های صورت گرفته از تلفات زائران جلوگیری شد اما برخی از زائران دچار گرمازدگی شدند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در ادامه با اشاره به وضعیت مرزهای شلمچه و چذابه تصریح کرد: بعد از ظهر دیروز تمامی حمل و نقل زائران در این دو مرز متوقف شد و زائران ساعت ها در گرمای بالای 50 درجه قرار گرفتند و مخاطرات جدی برایشان به وجود آمد و ما به سرعت وارد عمل شدیم و با اعزام خودروهایی که قبل از این طرف عراقی اجازه ورود آن ها را نمی داد زائران را به عتبات منتقل کردیم؛ به لطف خدا در این موضوع هیچ تلفات جانی و فوتی نداشتیم.

تعداد بازدید : 10

*  زائر جدیدی به تراکم موجود در پایانه های مرزی اضافه نشود

میراحمدی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی که صورت گرفته به حمدلله هیچ مشکلی در برگشت زائران وجود ندارد، گفت: برای زائرانی که در پایانه های مرزی حضور دارند، تمهیداتی را عزیزان ما در فراجا اندیشیده‌اند. مشکلی از جهت کنترل و مدیریت زائران حاضر در پایانه های مرزی نداشتیم مهم این است که زائر جدیدی به تراکم موجود در پایانه های مرزی اضافه نشود.

وی افزود: تاکید می‌کنم به هیچ عنوان هیچ زائری به سمت پایانه های مرزی حرکت نکند و ما هم اعلام کردیم اتوبوس ها از مبدا شهرها حرکت نکنند؛ البته وجوه بلیت های خریداری شده مسترد می شود و حتی آن دسته از عزیزانی که هزینه بیمه خود را پرداخت کرده اند مبالغ خود را دریافت خواهند کرد.

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه امنیت زائران خط قرمز ماست و اقدام ما در جهت پیشگیری از بحران بود، گفت: اتوبوس‌هایی که در حال حاضر در حال حرکت به سمت مرزها هستند  1300 اتوبوس است که در مسیر هستند و نگرانی ما این است که زائران عزیز دچار مشکل نشوند.

* خودروهای شخصی به هیچ وجه امکان حضور در پایانه‌های مرزی را ندارند

میراحمدی ادامه داد: زائرانی که با وسیله شخصی خودشان هستند به هیچ وچه امکان حضور در پایانه های مرزی را ندارند و همه پارکینگ ها ظرفیت شان کامل شده است.

رئیس ستاد اربعین در پایان گفت: اگر شرایط اطمینان بخشی حاصل شود ما با اطمینان از اینکه امنیت زائران صد در صد تامین باشد اطلاع رسانی می کنیم اما با این شرایط اجازه ورود هیچ زائری را نخواهیم داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین