عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
مدیر رادیو اربعین، گفت: بعد از اربعین، تیم‌های گزارشگر رادیو به مشهد اعزام می‌شوند و حال و هوای حرم رضوی را منعکس می‌کنند.

عقیق: نکوداشت هشتمین سال آغاز به کار رادیو اربعین با حضور حجت‌الاسلام احمد صالحی  رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و حجت‌الاسلام موسوی مقدم رئیس ستاد حج و زیارت و ستاد اربعین سازمان صدا و سیما، مدیران ارشد رسانه ملی و عاشقان امام حسین(ع) در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

جواد تشکری مدیر رادیو اربعین در خصوص فعالیت های این شبکه رادیویی گفت: در هشت سال فعالیت رادیو اربعین هدف مان این بوده است تا با زائران حضرت اباعبدالله(ع) همراه باشیم، از آغاز سفر زائران تا لحظه‌ای که وارد عراق شده به کربلا می‌رسند همراهشان هستیم.

وی افزود: با کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین حسینی و دست‌اندرکارانی که می‌خواهند به زائران امام حسین(ع) خدمات رسانی کنند همراهیم، با پایان اربعین حسین بازگشت زائران به کشور، تیم‌های گزارشگر رادیو به مشهد اعزام و در استودیو شماره دو رادیو اربعین در صحن آزادی مستقر می‌شوند؛ بنابراین سعی می‌کنیم که تا شام غریبان حضرت امام رضا (ع) به صورت 24 ساعته در خدمت شنوندگان باشیم تا حال و هوای حرم رضوی را منعکس کنیم.

مدیر رادیو اربعین درباره گزارشگران افتخاری که در پایانه مرز‌ها حضور دارند، گفت: ما زائر خبرنگار، زائر گزارشگر و موکب‌دار گزارشگر داریم که هر کدام از آن‌ها هم سعی می‌کنند گوش و چشم رادیو اربعین باشند، ارتباط رادیو اربعین با مخاطبانش نشان می‌دهد که این رادیو، رادیویی مردمی است.

تشکری خاطرنشان کرد: برنامه «بانوی حرم» مختص بانوان است و تمام کسانی که در این برنامه فعالیت می‌کنند از بانوان‌اند که از ساعت 14 تا 16 هر روز پخش می‌شود که در این برنامه به نقش و حضور بانوان در پیاده‌روی اربعین پرداخته می‌شود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام احمد صالحی  رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی علاوه بر مدافع حرم بودن، مدافع اربعین نیز بود گفت: رادیو اربعین یک رادیوی بین‌المللی است، چرا که تلاش می‌کند عالم را با معارف حسینی آشنا.

وی ادامه داد: در هشتمین سال آغاز فعالیت این رادیو از امام هشتم (ع) استعانت می‌طلبیم و برای تمامی دست اندرکاران رادیو اربعین دعا می‌کنیم تا بتوانند  در مسیر این کنگره جهانی عالم اسلام و تشیع  موفق باشند، همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند "اربعین جهانی است و باید جهانی‌تر شود"  و ان‌شاءالله اربعین زمینه‌ساز رزمایش بزرگ مهدوی در عصر غیبت باشد.

 وی مراتب سلام و تشکر رئیس جمهور را به خادمان زائران اربعین در رادیو اربعین ابلاغ کرد و افزود: رئیس جمهور ما اربعینی است و چه در زمان تولیت آستان قدس رضوی و چه در زمان ریاست قوه قضاییه و چه اکنون در قامت ریاست جمهوری، تمام توان خود را بر این گذاشته‌اند که مراسم اربعین به بهترین وجه ممکن برگزار و مشکلات زائرین پیگیری و برطرف شود.

حجت‌الاسلام صالحی ادامه داد: عزیزان ما در مرزها مستقرند که مردم بتوانند با نماینده‌های تام الاختیار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها ارتباط بگیرند و مشکلات خودشان را تا حصول نتیجه پیگیری کنند، امیدواریم که معارف اهل‌بیت از روزنه رادیو اربعین به بهترین نحو ممکن منتقل شود.

در این مراسم شاهید مظفری قائم مقام معاون صدای رسانه ملی گفت: یقین دارم عزیزانی که در رادیو اربعین مشغول خدمت‌اند، انتخاب شده‌اند لطف ویژه‌ الهی است که نصیب همکاران عزیزمان شده است، رادیو اربعین همچون نگینی در رسانه ملی می‌درخشد،  در دوران تحولی رسانه ملی مأموریت جدیدی برای رادیو تعریف شده که خود را پیشگام در گام دوم انقلاب می‌داند و معاون صدای رسانه ملی به صورت خاص بر حرکت تحول‌ساز اربعین نگاه ویژه دارند.

مظفری ادامه داد:  از رییس جمهور و نماینده ایشان و همه نهادها که به تجلی و تبلور حرکت بزرگ و مردمی رادیو اربعین کمک کرده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم، رادیو اربعین همراه با مخاطب و زائران است که به عنوان خادم اربعین سهم خود را در این راه ادامه می‌دهد و تمام مسائل و مشکلات را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

 گفتنی است، در بخش هایی از این نکوداشت علاوه بر دمامه زنی، شیده معاونی مجری پیشکسوت برنامه‌های کودک به اجرای بخش "کودکان حرم" پرداخت و گروه سرود نجم الثاقب سرودی را با مضمون روضه حضرت رقیه(س) را تقدیم میهمانان این همایش اربعینی کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین