عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۶۴۸
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
شیخ حسین انصاریان در مهدیه اعظم سمنان:
استاد انصاریان گفت: اگر کسی عمق معنای حکیم را بداند و آثار حکمت پروردگار را بفهمد درب هر شک و هر شبهه‌ای، به روی فکر عقل باطنش بسته می‌شود با بسته شدن این درها هم نسبت به پروردگار هم نسبت به نظام عالم هم نسبت به خودش یک احساس آرامش فراگیر و همه‌جانبه می‌کند.

عقیق: به مناسبت فرا رسیدن دهه اول ماه صفر و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در مهدیه اعظم سمنان گفت: حدود نود و هشت بار در سی جز قرآن کریم نام پر معنای مبارک حکیم درباره‌ی خداوند مهربان ذکر شده است.

وی تصریح کرد: برای مردم تاریخ و مردم زمان ما درباره‌ شخص پروردگار و نظام خلقت و آفرینش خودشان، شبهه های زیادی پیش می‌آید، وسوسه به آنها خیلی هجوم می‌آورد، کارشان نسبت به حضرت حق به جسارت و بی‌ادبی و چون و چرا می‌رسد.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: اگر کسی عمق معنای حکیم را بداند و آثار حکمت پروردگار را بفهمد درب هر شکی، درب هر شبهه‌ای، درب هر وسوسه‌ای، درب هر ایراد و اشکالی، به روی فکر عقل باطنش بسته می‌شود با بسته شدن این درها هم نسبت به پروردگار هم نسبت به نظام عالم هم نسبت به خودش یک احساس آرامش فراگیر و همه‌جانبه می‌کند. نسبت به افعال الهی نسبت به نظام آفرینش نسبت به وجود خودش هیچ ایرادی برای او پیش نمی‌آید بلکه نسبت به وجود مقدس او در رضایت و خشنودی کامل قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بعضی از آیات قرآن گفتار خود پروردگار است که وَاللَّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ خودش خودش را حکیم معرفی می‌کند، وقتی من بدانم پروردگارم حکیم است نسبت به ذاتش، افعالش، صفاتش، کارکردش در عالم برای بنده شبهه‌ای پیش نمی آید؛ نمی آیم بگویم چرا ما را حکیم خلق کرد؟ نمی آیم بگویم فریاد چرا بچه‌ی ده ساله من را از من گرفت؟ پشت پرونده مرگ بچه من یک حکیم دارد کار می‌کند، وقتی وجود مقدس او را حکیم بدانم به عملش راضی هستم.

استاد انصاریان افزود: این را منبری های قدیم که منبری های باسواد و اهل مطالعه بودند و روی منبر بیهوده نمی‌گفتند؛ می‌گفتند حضرت سیدالشهدا (ع) طبق مدارک به لشکر ابن‌زیاد اتمام حجت کرد خودش را معرفی کرد امامتش را عصمتش را علمش را مظلومیتش را و بعد هم هجده هزار نامه از خورجینها به بیرون ریختن و امام گفت همه شما در این هجده‌هزار نامه امضا دارید شما من را دعوت کردید چرا می‌خواهید من را بکشید؟ گفتند: إِنّا نَقْتُلُکَ بُغْضاً لاَِبِیکَ ما چشم نداریم اسم پدر تو را بشنویم؛ این نتیجه شست‌وشوی مغزی است؛ در شستشوی مغزی معاویه را خال المومنین معرفی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: معاویه کارش این بود که صد هزار نفر را به جرم اینکه اسم‌شان علی بود کشت یک کارش این بود و جرم دیگر او این بود که برای مرد خودش زمینه آماده کرد یزید سگ باز، شراب‌خوار، بی‌دین را به امت اسلام مسلط کرد که سال اول کربلا را به وجود آورد، سال دوم به مدینه حمله کرد اسب و قاطر و تو حرم پیامبراکرم(ص) بستند، دختران مردم مدینه را بی‌صورت کردند، مردم مدینه را کشتار کردند، این یکی از گناهان معاویه و این شستشوی مغزی است.

کارشناس مذهبی گفت: در قرائت های قرآن غیر شیعه مشاهده کنید، در رادیو و تلویزیون های ما هم پخش می شود که به انتهای آیه قرآن کریم که می رسند می گویند «صدق الله العظیم»؛ این کلمه علی که اسم خداست، علی یکی از نام‌های خداوند متعال است، و در مهم‌ترین کتاب ها هم آمده خدا وقتی می‌خواست برای خودش اسم انتخاب کند علی را برای خودش انتخاب کرد آن وقت که امیرالمومنین به دنیا نبود و هنوز آفریده نشده بود؛ ما در دعای ماه رمضان هم میخوانیم «یا علی یا عظیم» این چه کار به امیرالمومنین امام علی(ع) دارد که هزار و پانصد سال اسم علی را که اسم خداست ولی چون بوی اسم علی را می‌دهد حذفش می‌کنند این شستشوی مغزی است.

این خطیب برجسته حوزوی گفت: امروز شست و شوی مغزی به قدری پرقدرت شده و به قدری قوی شده چون من با صد و نود و پنج کشور از طریق موسسه‌ی قم و سایت‌مان ارتباط دارم خیلی از دنیا به سایت ما می آیند تا دهه عاشورا، منبر صبح را صد و نود و پنج کشور شیعه، افغانی، پاکستانی و مناطق دیگر گوش می‌دادند و با سایت‌های دیگر هم آشنا هستم الان که اینجا نشسته ایم، پانصد سایت بهایی بیست و چهار ساعته در حال شستشوی مغزی دادن فقط به شیعه هستند. دو هزار ماهواره‌ی رو هوا که به قول قرآن سواره‌های شیاطین هستند، در حال فعالیت هستند تا شستشوی مغزی را انجام دهند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین