عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۶۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
رونمایی از شصتمین تقریظ‌ مقام معظم رهبری:
تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب»، نوشته حمید حسام، صبح امروز ۹ شهریور ماه با حضور جمعی از اهالی فرهنگ منتشر شد.

عقیق: مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» صبح امروز، 9 شهریورماه، با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد. متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

ـ سرگذشت پرماجرا و پرجاذبه‌ی این بانوی دلاور، که با قلم رسا و شیوای حمید حسام نگارش یافته است، جدّاً خواندنی و آموختنی است. من این بانوی گرامی و همسر بزرگوار او را سالها پیش در خانه‌شان زیارت کردم. خاطره‌ی آن دیدار در ذهن من ماندگار است. آن روز جلالت قدر این زن و شوهر با ایمان و با صداقت و با گذشت را مثل امروز که این کتاب را خوانده‌ام، نمی‌شناختم؛ تنها گوهر درخشانِ شهید عزیزشان بود که مرا مجذوب میکرد. رحمت و برکت الهی شامل حال رفتگان و ماندگان این خانواده باد

اردیبهشت 1401

ـ ساخت فیلم بر اساس زندگی خانم بابائی حرکت مهم و مؤثری در جهت معرفی و آبروبخشیدنِ به خانواده‌ی اسلامی و مرد مسلمان است، و نباید از آن غفلت شود.

کتاب , خاطرات دفاع مقدس ,

تعداد بازدید : 16

 

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» که به قلم حمید حسام و با همکاری مسعود امیرخانی نوشته شده، روایتگر داستان زندگی تنها مادر شهید ژاپنی هشت سال دفاع مقدس است. خانم کونیکو یامامورا که پس از تشرف به اسلام و ازدواج، نام سبا بابایی را برای خود انتخاب کرد، در این کتاب فراز و نشیب زندگی خود را از زمانی که در ژاپن و در هنگامه جنگ جهانی دوم بود، آغاز می‌کند و در ادامه به ازدواج خود می‌پردازد؛ اتفاقی که مسیر زندگی او را به طور کلی تغییر می‌دهد. 

سرگذشت پرجاذبه‌ این بانوی دلاور جداً خواندنی است+ عکس

خانم بابایی در بخش دیگری از کتاب خود راوی حوادث مختلف در ایران در خلال مبارزات انقلابی مردم و پس از آن وقوع جنگ تحمیلی است. پرداختن به آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی از زاویه دید یک راوی ژاپنی از جمله بخش‌های جذاب کتاب را تشکیل می‌دهد. 

خانم بابایی چندی پیش پس از سپری کردن یک دوره بیماری، دار فانی را وداع گفت. کتاب او که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده، با استقبال خوبی همراه بوده و اخیراً نیز چاپ بیست و ششم آن روانه بازار نشر شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین