عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۶۱۱
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین:
امسال ۱۰۰ دلار یا معادل آن به دینار به عنوان ارز زیارتی اربعین به زائران اختصاص پیدا می‌کند که زائران اربعین برای دریافت آن باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

عقیق: امسال با برنامه‌ریزی دولت به منظور تسهیل سفر زائران اربعین، مقرر شد تا ۱۰۰ دلار ارز اختصاص پیدا کند.

بر همین اساس، از روزهای گذشته برخی از صرافی‌ها اقدام به فروش ارز زائر کردند و از امروز نیز زائران می‌توانند ۱۰۰ دلار به عنوان ارز زیارتی اربعین در بانک‌های ملی،‌ سپه، ملت، تجارت و صادرات اختصاص دریافت کنند.

البته بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، تخصیص ارز زیارتی اربعین در گرو ثبت‌نام در سامانه سماح شده است و در صورتی که زائران در این سامانه ثبت‌نام نکرده باشند، امکان دریافت ارز زیارتی اربعین را ندارند.

همچنین با توجه به اینکه برخی از زائران تمایل به دریافت دینار دارد، صرافی‌های مجاز و بانک‌های منتخب برای تخصیص ارز زیارتی اربعین، می‌توانند به جای ۱۰۰ دلار، معادل آن را به دینار که حدود ۱۵۰ هزار دینار است، در اختیار زائران قرار دهند.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه هزینه‌ها در عراق به دلار یا دینار است و عراقی‌ها پول ایرانی قبول نمی‌کنند، زائران قبل از سفر حتما به مقدار لازم دینار  تهیه کنند. برای مشاهده کرایه ماشین‌ها در خاک عراق از مرزها و فرودگاه نجف به اینجا مراجعه کنید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین