عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۵۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
دانستنی‌های زائر|
با وجود اینکه سال‌ها زیارت اربعین به صورت محدود برگزار می‌شد، اما در سال‌های اخیر زیارت اربعین میلیونی شده است و عراقی‌ها میزبان زائران اربعین از کشورهای مختلف هستند. اما برای قدردانی از میزبانی آنها باید به برخی نکات توجه کنیم.

عقیق:عراق میزبان اصلی اربعین حسینی است و هر ساله میلیون‌ها عاشق با نژاد، رنگ و زبان مختلف در ایام اربعین به عراق مشرف شده و در مسیر پیاده‌روی اربعین هم‌قدم می‌شوند.

امسال هم با توجه به تعطیلی ۲ ساله زیارت اربعین برای بسیاری از مشتاقان زیارت، سفر اربعین با حضور پرشور ایرانیان برگزار خواهد شد و حدود ۲۰ روز مردم کشورمان میهمان عراقی‌ها هستند. البته درست است که موکب‌های ایرانی نیز در مسیر برپا می‌شود، اما این موکب‌ها برای کمک به میزبانی عراقی‌هاست و حضور موکب‌های ایرانی به معنای این نیست که ما هم میزبان زائران اربعین می‌شویم.

بر همین اساس، توجه به میزبانی عراق در ایام اربعین نکته مهمی است که زائران باید به آن توجه داشته باشند. در این بخش از «دانستنی‌های زائر» به نحوه میهمان شدن در عراق هم‌زمان با ایام اربعین می‌پردازیم:

۱. تا حد امکان سعی کنید برای عراقی‌ها هزینه‌تراشی نکنید. برای همین مواظب وسایل عمومی آن‌ها باشید و در نگهداری از وسایلشان کوشا باشید.

۲. به تمیز بودن مسیر حساس باشید و از انداختن زباله بپرهیزید.

۳. در مدتی که در عراق هستید، از عراقی‌ها انتظار بی‌جا نداشته باشید و تصور نکنید باید همه خدمات در ایام اربعین رایگان باشد. از طرفی هم فراموش نکنید عراق کشوری جنگ‌زده است. بنابراین، انتظار همه امکانات رفاهی را در مسیر آن هم در حد لاکچری نداشته باشید.

۴. اگر در خانه‌ای اسکان پیدا کردید، زمان میهمان شدن را کوتاه کرده و تصور نکنید میزبان باید تا هر زمانی که شما آنجا هستید، خدمات ارائه دهد.

۵. در صورت امکان چند هدیه کوچک تهیه کنید و به پاس قدردانی از خدمات عراقی‌ها به ویژه کودکان به آنها بدهید.

۶. خوشرو و خوش برخورد باشید و به خاطر ارائه خدماتی که در آنجا دریافت می‌کنید، از مردم عراق تشکر کنید.

۷. با زائران کشورهای دیگر و ملیت‌های مختلف ارتباط برقرار کنید و عکس یادگاری بیندازید و حتی آنها را هم به تشکر از مردم عراق تشویق کنید.

۸. برای قدردانی از مردم عراق حتی لحظاتی کوتاه هم که شده به موکب‌های کوچک و خانه‌های آنها بروید و اجازه دهید از شما پذیرایی کنند.

۹. به تمیز نگه داشتن محل اسکان یا خانه‌ای که در اختیارتان قرار می‌دهند، توجه داشته باشید و هنگام خروج از منزل، فضا را برای حضور سایر زائران مهیا کنید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین