عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
در پی شرکت در مراسم عزاداری محرم صورت گرفت:
رژیم آل‌خلیفه در ادامه جنگ دینی خود، چند مداح را به دلیل مشارکت در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اخراج کرد.

عقیق: در جدیدترین محدودیت‌های مذهبی اعمال شده در بحرین، رژیم آل‌خلیفه چند مداح کویتی را در پی شرکت در مراسم عزاداری محرم اخراج کرد.

در همین رابطه «صالح عاشور» نماینده سابق پارلمان کویت در توییتر نوشت، بحرین برای اولین بار کویتی‌ها بویژه مداحانی را که در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شرکت می‌کنند، اخراج می‌کند.

فعالان بحرینی نیز در توییتر نوشتند، مداحان حسینی « محمد الحجیرات، علی بوحمد و محمد فریدون » از بحرین اخراج شده‌اند.

اخراج مداحان کویتی از بحرین +عکس

وب‌سایت «العهد» در این خصوص نوشت، اخراج محمدالحجیرات یکی از افراد شناخته شده در زمینه تولید فنی و عزاداری حسینی منجر به اعتراض مردمی شده است.

الحجیرات هم در صفحه توییتر خود نوشت، در پی دستور صادره از وزارت کشور بحرین مبنی بر ممنوعیت مشارکت وی در مراسم عزاداری محرم، بحرین را به مقصد کویت ترک کرده است.

«جمعیت عمل اسلامی » (امل) بحرین اخراج مداحان توسط آل خلیفه را محکوم و اعلام کرد، اینگونه اقدامات در ادامه سختگیری‌ها علیه آزادی دینی و اکثریت جمعیت بحرین (شیعیان بیش از ۶۰ درصد جمیعت این کشور را تشکیل می‌دهند) انجام می‌شود.

جمعیت امل اسلامی در ادامه از مردم بحرین خواست در برابر این اقدامات فرقه‌ای کینه‌توزانه بایستند و از آل‌خلیفه نیز درخواست کرد که از تعرض به شیعیان دست بردارد.

در همین راستا ائتلاف «۱۴ فوریه» نیز این اقدام را محکوم اعلام کرد، اخراج مداحان مذکور عبور از قوانین کشورهای حاشیه خلیج فارس و روابط اجتماعی، فرهنگی، انسانی و تاریخی میان ملت‌های این منطقه است.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین