عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۱۹۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
رئیس سازمان حج و زیارت:
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به وضعیت حج تمتع سال جاری، درباره عمره مفرده گفت: تحقق از سرگیری سفرهای عمره منوط به حمایت کنسولی از زائران کشورمان است و در حال حاضر سفارتخانه یا دفتر کنسولی در عربستان نداریم.

عقیق:سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت شب گذشته از فرودگاه مدینه، وارد ایستگاه پروازی تهران شد.

حسینی درباره حج تمتع امسال اظهار کرد: حج تمتع امسال را با چهار شعار عزت، کرامت، امنیت و سلامت زائران آغاز کردیم و در همه مراحل حج این شعارها مورد توجه بوده و این شعارها و راهبرد تعیین شده، محقق شده است.

وی در خصوص پرسشی مبنی بر هزینه‌های حج تمتع امسال گفت: واقعیت این است که هزینه‌ها در کشور ثالث به ریال محاسبه نمی‌شود بلکه با دلار حساب می‌شود، بنابراین قیمت پیش بینی شده در ابتدای حج امسال و قبل از اعزام‌ها حدود ۳ هزار و ۳۰۰ دلار محاسبه شد، اما در نزدیک اعزام‌های زائران کشورمان، کشور میزبان هزینه برخی خدمات را تا ۱۲۰۰ دلار افزایش داد که جمع هزینه‌ها به ۴ هزار و ۵۰۰ دلار رسید.

‌رئیس سازمان حج و زیارت افزود: این هزینه‌ها به همراه افزایش هزینه برخی اقلام پروتئینی موجب افزایش هزینه‌های حج شد که سعی کردیم این مهم را مدیریت کنیم تا به زائران فشار تحمیل نشود و تنها یک پنجم هزینه‌های مازاد را پرداخت کنند.

‌حسینی در خصوص شرایط هزینه سال بعد نیز اظهار کرد: برای سال بعد اگر هزینه‌های اضافی کاهش یابد قیمت‌های ما نیز کاهش می‌یابد، اما اگر تغییری نیابد و هزینه‌ها همانند امسال باشد وعده‌ای را نمی‌توان برای کاهش قیمت‌ها مطرح کرد.

‌وی در خصوص حج عمره نیز اظهار کرد: تحقق از سرگیری سفرهای عمره منوط به حمایت کنسولی از زائران کشورمان است و در حال حاضر سفارتخانه یا دفتر کنسولی در عربستان نداریم. در صورتی که حمایت کنسولی محقق شود، منعی برای سفرهای عمره وجود ندارد.

‌رئیس سازمان حج و زیارت درباره اتمام تاریخ بازگشت حجاج کشورمان گفت: براساس برنامه ریزی‌ها عملیات حج از روز نخست اعزام‌ها اعلام کردیم که یک روز قبل از فرارسیدن ماه محرم،‌ پروازهای بازگشت پایان می یابد و تمامی تلاش خود را در این خصوص انجام دادیم و بحمدالله عملیات بازگشت حجاج روز جمعه پایان می‌یابد‌.

‌حسینی در ادامه در خصوص اعزام‌های اربعین و نظم بخشی در این خصوص گفت: در حال حاضر سامانه سماح برای پیش ثبت نام فعال است و تا روز عاشورا این مهم ادامه می‌‌یابد و پس از آن نیز ثبت‌نام قطعی متقاضیان انجام می‌شود که برهمین اساس تاکنون ۷۷۰هزار نفر نام نویسی کرده‌اند.

‌وی تصریح کرد: زائران در مرحله ثبت نام قطعی تاریخ خروج، تاریخ بازگشت، نحوه عزیمت با خودروی شخصی یا عمومی و سایر جزییات را اعلام می‌کنند که برهمین اساس برنامه‌ریزی دقیقی برای نظم در رفت و بازگشت زائران عزیز انجام می‌گیرد که امیدواریم زائران عزیز نیز براساس همین زمانبندی و برنامه‌ریزی به سلامت به این سفر پربرکت مشرف شوند‌.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین