عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۱۴۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
از عید غدیر تا سیاه‌پوشان محرم:
آیین تکریم پیر غلامان غیر مداح سراسر کشور با عنوان «یک‌عمر نوکری» با فرا رسیدن عید غدیر به همت بنیاد دعبل خزاعی آغاز شده است و تا پیش از ماه محرم‌الحرام و سیاه‌پوشان ماه محرم ادامه می‌یابد.

عقیق: برگزاری نخستین آیین تکریم یک‌ عمر نوکری از عید غدیر تا سیاه‌ پوشان محرم
آیین تکریم پیر غلامان غیر مداح سراسر کشور با عنوان "یک‌ عمر نوکری" با فرا رسیدن عید غدیر خم به همت بنیاد دعبل خزاعی آغاز شده است و تا پیش از ماه محرم‌الحرام و سیاه‌پوشان ماه محرم ادامه خواهد داشت.

آیین "یک‌عمر نوکری" با تجلیل از حدود 300 پیر غلام غیر مداح سراسر کشور توسط نمایندگان بنیاد دعبل از عید غدیر آغاز شده است. در این آیین که در تمام استان‌های کشور برگزار خواهد شد با برقراری برنامه‌ای در دیدار از پیر غلامان و برقراری مجلس روضه همراه با اهدای لوح تقدیر و هدیه تبرکی از این بزرگواران تجلیل به عمل خواهد آمد.

گفتنی است از جمله مراسم برگزار شده از این رویداد می‌توان به تجلیل از پیر غلام اهل‌بیت علیهم‌ السلام حاج محمد پارسا از هیئت جان‌نثاران گرگان با 86 سال سن نام برد که به مدت 70 سال با عنوان خادم در چایخانه این هیأت در حال نوکری خاندان عصمت و طهارت بوده است. همچنین از استان گلستان به همت نمایندگان بنیاد دعبل خزاعی در این استان از حجت‌الله قائمی یکی دیگر از پیرغلامان اباعبدالله علیه‌السلام با 84 سال سن و 65 سال خدمت در هیأت ابوالفضلی شهرستان کردکوی این استان تجلیل و قدردانی به‌عمل‌آمده است.

استان لرستان هم در این امر مبارک با ارج‌نهادن به چندین دهه خدمت حاج حسین صحراییِ ۷۳ساله با عناوینی مثل میان‌داری و کفشداری در هیأت 72 تن شهر خرم‌آباد پیش‌قدم بوده است.

بنیاد دعبل خزاعی بنیادی است غیرانتفاعی از زیرمجموعه‌های سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور که به‌منظور حمایت و ارائه خدمات به شبکه‌ها و کلیه زیست‌بوم هیأت‌های کشور در زمینه مادی و معنوی تشکیل شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین