عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۱۳۲
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
ستاد اربعین پیش‌بینی تشرف پنج میلیون ایرانی به زیارت اربعین سال جاری را کرده است. اما تاکنون ۵۲۰ هزار نفر در سامانه سماح آمادگی خود را برای شرکت در پیاده‌روی اربعین اعلام کرده‌اند و بسیاری همچنان در این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند.

عقیق: با تصمیم ستاد مرکزی اربعین، مشتاقان زیارت امام حسین علیه‌السلام در ایام اربعین باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

سامانه سماح از ۱۰ تیرماه برای پیش ثبت‌نام اربعین در دسترس مشتاقان زیارت اربعین قرار گرفت و تاکنون ۵۲۰ هزار نفر با پیش‌ثبت‌نام در این سامانه برای زیارت اربعین امسال اعلام آمادگی کرده‌اند. این امر در حالی است که ستاد مرکزی اربعین پیش‌بینی کرده که حدود ۵ میلیون ایرانی امسال به زیارت اربعین مشرف می‌شوند.

اما اکنون حدود ۱۰ درصد از تعداد پیش‌بینی شده در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که این امر به دلیل نبود آگاهی لازم برای لزوم ثبت‌نام در سامانه سماح است.

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه مشتاقان زیارت اربعین باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، می‌گوید: تشرف میلیونی زائران به یک کشور دیگر نیازمند برنامه‌ریزی است.‌ هدف از ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح برنامه‌ریزی دقیق از حمل و نقل، اسکان و تغذیه و سایر خدمات است. 

وی با اشاره به اینکه زائران اربعین باید تحت پوشش خدمات بیمه قرار گیرند، می‌گوید: داشتن بیمه برای زائران اربعین امری ضروری است و ما‌ قصد داریم همه زوار‌ را تحت پوشش بیمه قرار‌ دهیم‌ تا در صورت مشکلات احتمالی متحمل هزینه بالا نشوند.‌ بر همین اساس،  برای تشرف به زیارت اربعین ثبت‌نام در سامانه سماح الزامی‌ است.

روند پیش ثبت‌نام در سامانه سماح تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد و مشتاقان زیارت اربعین می‌توانند با مراجعه به اینجا اقدام کنند.

با توجه به لزوم حفظ سلامت زائران، ستاد مرکزی اربعین تزریق حداقل ۲ دُز واکسن کرونا و دُز یادآور را مورد تأکید قرار داده است و این سامانه به سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت متصل است و فقط افرادی که حداقل ۲ دُز واکسن کرونا زدند، امکان پیش ثبت‌نام دارند.

افراد در سامانه سماح،‌ مرز احتمالی برای تشرف به پیاده‌روی اربعین را نیز انتخاب می‌کنند که علاوه بر مرز هوایی، مرزهای مهران، شلمچه، خسروی و چذابه در لیست مرزهای زمینی سفر اربعین قرار دارند. این اقدام به منظور برنامه‌ریزی بهتر برای خدمات‌دهی مطلوب به زوار اربعین صورت گرفته است.

ستاد مرکزی اربعین امسال پیش‌بینی تشرف حدود پنج میلیون ایرانی به مراسم پیاده‌روی اربعین را کرده است و کمیته‌های مختلف در حال برنامه‌ریزی برای حضور میلیونی عاشقان حسینی پس از ۲ سال محدودیت در این مراسم هستند.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین